مرد ۶۹ ساله تایوانی همزمان با ۱۱ موبایل بازی می کند!

0
1076

کالاسودا_یک مرد ۶۹ ساله تایوانی با نصب ۱۱ گوشی هوشمند روی دوچرخه‌اش رکورد زد. این اتفاق باعث شده این مرد به سوژه رسانه ها تبدیل شود.

این مرد بازیکن حرفه ای است

جالب است بدانید این مرد بازیکن حرفه ای است یعنی در حال دوچرخه سواری پوکمون گو نیز بازی می کند.درواقع این مرد تمام وقت در حال بازی است؛ آن هم با ۱۱ گوشی هوشمند .

او همیشه و درحال حرکت هم پوکمون‌ بازی می‌کند و همین موضوع باعث مشهورشدنش در سطح شهر «نیو تایپه» شده است.  به گزارش upi، «چن سان یوآن» که در تایوان به «عمو پوکمون» معروف شده، موقع دوچرخه‌سواری ۱۱ گوشی هوشمند روی دوچرخه‌اش نصب می‌کند و شهر را برای یافتن پوکمون‌ها زیر پا می‌گذارد.

اعتیاد به پوکمون گو

شاید تعجب کنید اگر بدانید، او حتی، گاهی تا چهار بامداد هم به شکار پوکمون‌ها مشغول است. او یک فرد بازنشسته است و برای خلاص شدن از بیکاری، بازی پوکمون‌گو را در سال ۲۰۱۶ از نوه‌اش یاد گرفته است.

این پیرمرد تایوانی که از بعد از بازنشستگی تمام وقتش را صرف این بازی کرده، می‌گوید: «این بازی ماهیانه بیش از ۱۳۰۰ دلار برایم هزینه دارد و باید تجهیزات مورد‌نیازش را تهیه کنم تا بتوانم به‌طور همزمان این تعداد گوشی هوشمند را روشن نگه دارم و با آنها بازی کنم.»

پوکمون گو و محبوبیت جهانی

پوکِمون گو یا پوکی‌مان گو ک بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که توسط شرکت آمریکایی نیانتیک و در سال ۲۰۱۶ و در پلت‌فرم‌های آی‌اواس و اندروید منتشر شده‌است. شرکت نیانتیک این بازی را با همکاری شرکت شناخته شده نینتندو ژاپن طراحی کرده‌است. پوکمون گو یک بازی رایگان است که البته برای پیشرفت سریع‌تر در مراحل مختلف بازی می‌توان پول پرداخت کرد.

این بازی با استقبال فراوانی مواجه شد و توانست رکورد سریع‌ترین آمار دانلود را در گوگل پلی کسب کند و در مدت کوتاهی ۱۰ میلیون از گوگل پلی و ۷/۵ میلیون از اپ استور دانلود شود و به رقیبی جدی برای بازی کلش آو کلنز که برای مدت‌ها در صدر بود تبدیل شود. همین امر سبب شد تا شرکت سازنده نشر جهانی بازی را به دلیل پر شدن سرورها به تعویق بیندازد. ولی به سرعت این بازی در بسیاری از کشورها وارد بازار شد و اختلال جدی در سرورها مشاهده نشد.

میزان دانلود این اپلیکیشن به نحوی چشمگیری ادامه پیدا کرد و تقریباً تمام رکوردهای پیش از خود را شکست. بازی پوکمون‌گو از نظر تعداد کاربران فعال در یک نرم‌افزار اندرویدی، در مقام پنجم و حتی بالاتر از نت‌فلیکس و توئیتر قرار گرفت.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی در عرض دو هفته بیش از ۱۴ میلیون دلار درآمد برای عرضه‌کنندگانش به همراه داشت. بازی پوکمون گو تا اواخر تیر ۱۳۹۵ در ایالات متحده آمریکا، نیوزلند، آلمان و بریتانیا در دسترس کاربران قرار گرفت که بر اساس آخرین آمار سوروی مانکی (به انگلیسی: Surveymonkey) تا آن زمان حدود ۱۲میلیون کاربر آمریکایی فعال به جستجوی هیولاهای پوکمون مشغول شدند و شمار کاربران این بازی در این چهار کشور به بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال رسید و فقط در گوگل‌پلی بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید