علت ناکامی مرورگر مایکروسافت اج چیست؟

0
922
علت ناکامی مرورگر مایکروسافت اج چیست؟

طبق شایعات و گمانه زنی ها احتمال دارد که مایکروسافت مرورگر دیگری با استفاده از یک موتور پایه جدید به نام Chromium طراحی کند و مرورگر اج خود را از دور رقابت ها خارج کند. اما بد نیست نگاهی به این مرورگر و ویژگی هایش بیاندازیم تا دریابیم که علت این ناکامی چه بوده است؟

مایکروسافت اچ چه مرورگری است؟

این مرورگر با نام Edge تنها سه سال است که پا به عرصه وجود نهاده و اولین نسخه ان با اسم رمز اسپارتان در 21 ژانویه 2015 به صورت رسمی رونمایی شد و نسخه رسمی آن در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ با نام مایکروسافت اج معرفی شد که جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 شد.

مایکروسافت به دنبال جایگزین

در واقع این مرورگر سه سال است که مرورگر ویندوز 10 است و ویژگی های بهینه ای داشته اما کاربران آن را برای چرخیدن در اینترنت انتخاب نکرده اند. در حال حاضر نیز گزارش شده که مایکروسافت به دنبال یک جایگزین برای این مرورگر است. این مرورگر جدید می بایست با بزرگان بازار مرورگرهای منبع باز نظیر گوگل کروم، آمازون سیلک، اوپرا و Brave رقابت کند. اسم رمز این پروژه Anaheim است و تعدادی از کد ها به پروژه Chromium توسط توسعه دهندگان مایکروسافت اختصاص دارد.مایکروسافت اچ چه مرورگری است؟

نگاهی تحلیلی به علت ناکامی مایکروسافت اج

گفته می شود که این مرورگر یکی از ناامن ترین مرورگرهای دنیای اینترنت است. طی یکی از بزرگ ترین مسابقاتی که میان هکرهای مختلف در سال گذشته برگزار شد، این مرورگر توانست رتبه اول مرورگرهای ناامن را از آن خود کند. مرورگر پیشین این شرکت یعنی اینترنت اکسپلورر نیز از این نقص رنج می برد. همچنین این مرورگر تنها 5 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده بود و خطاهای امنیتی زیادی را مرتبط با نرم افزارها دریافت می کرد. در سال 2017 سهم مصرف کنندگان این مرورگر به شدت کم شد. در ماه می سال گذشته بود که استفاده از مرورگرهای  اینترنت اکسپلورر IE و Edge با کاهش ۲۳٫۲ درصدی مواجه شد. این مرورگر در آن بازه تقریبا نیمی از سهم مصرف كنندگان خود را از دست داده است و این موضوع براي مايكروسافت نگران کننده تلقی شد. مایکروسافت به آخرین مرورگر خود یعنی مايكروسافت Edge امید بسیاری داشت اما در حال حاضر پس از گذشت دو سال از شروع کار آن، تنها يك پنجم کاربران ویندوز ۱۰ از آن را به عنوان مرورگر پیش فرض خود استفاده می‌کنند. به نظر می رسد که این ناکامی ها در سال جاری نیز ادامه داشته که مایکروسافت تصمیم به جایگزینی این مرورگر با مرورگری سریع تر و امن تر را دارد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها