مرورگر ویژه کودکان با نام scout browser رونمایی شد

0
751
مرورگر ویژه کودکان با نام scout browser رونمایی شد|کالاسودا

مرورگر ویژه کودکان با نام scout browser رونمایی شد|کالاسوداکالاسودا_مرورگر بریتانیایی  scout browser  ویژه کودکان رونمایی شد . این مرورگر با هدف کنترل رفتارهای کودکان و البته اجازه به والدین برای کنترل از راه دور کودکان طراحی شده است .

مبحث کنترل کودکان در فضای مجازی ، مبحثی پیچیده و مجهول نیست ، درواقع بسیاری از والدین تمایلی ندارند کودکانشان وارد وب سایت ها یا برنامه هایی شوند که به لحاظ محتوایی مخرب و دارای مصادیق بد آموزی هستند. به همین دلیل نیز کودکانشان را از کار با اینترنت منع می کنند.

اکنون یک شرکت انگلیسی  مرورگری مخصوص کودکان ساخته که به والدین اجازه می دهد از راه دور فعالیت های آنلاین فرزندان را رصد کنند و تصاویری که نامناسب می دانند را حذف کرده و از میان بردارند . این نرم افزار شامل یک تراشه قابل نصب است که به والدین اجازه می دهد فعالیت فرزندانشان را کنترل و هر گونه شیطنت بچه ها را مورد بررسی قرار دهند.افزون بر این ها ، این  مرورگر کمک می کند تا تصاویری که در فضای وب نامناسب هستند مخدوش شوند.

یکی از ویژگی های مثبت این مرورگر را می توان امکان کنترل از راه دور کودکان دانست . درواقع والدین از هر نقطه مکانی می توانند سیستم های نرم افزاری کودک را بررسی و محتواهایی را که کارکرد مخرب دارند حذف کنند. این مرورگر ، محصول تلاش تولیدکنندگان موبایل  است که در حوزه کودک کار می کنند. هرچند به نظر می رسد این ابزار برای والدین نگران کارآمد باشد اما کارشناسان درباره ماهیت جاسوسی آن هشدار داده اند.

درواقع برخی از فعالان حقوق کودکان معتقدند  هر اندازه تعداد برنامه های کنترل کودک بیشتر می شود ، فضای امن و شخصی کودکان نیز بیشتر مورد خطر واقع می شود. نظر شما چیست ؟اگر شما فرزندی دارید و یا قرار است بچه دار شوید ، حاضرید به عنوان والدین ، از این نوع برنامه ها استفاده کنید؟