مرور نکات و ترفند های آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس- قسمت اول

0
1188
مرور نکات و ترفند های آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس- قسمت اول

گوشی های هوشمند آیفون نسل جدید قابلیت های مختلفی دارند که در مقایسه با نسخه های قبلی شرایط بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. برخی از این ویژگی ها به قدری برای کاربران جدید است که در نگاه اول شاید برای کاربران کمی عجیب به نظر برسد. در این بخش قصد داریم به مرور نکات و ترفند های آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس بپردازیم.

باز کردن قفل صفحه نمایش

یکی از موضوعاتی که می تواند یک چالش جدید برای کاربران آیفون به شمار رود نبود دکمه هوم این گوشی های هوشمند است. کمپانی اپل دکمه فیزیکی گوشی های خود را حذف کرد و بازکردن قفل صفحه نمایش با حرکات دست خواهد بود. برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی های هوشمند باید انگشت خود را در صفحه نمایش به سمت راست بکشید تا قفل صفحه نمایش باز شود. این ژست ها را قبلا در ساعت های هوشمند بسیار آزمایش کرده ایم و باعث افزایش سرعت کاربران می شود.

ساخت مموجی و انیموجی

یکی از ویژگی های بسیار جالب این گوشی های هوشمند قابلیت ساخت انیموجی و مموجی است. با استفاده از قابلیت تشخیص چهره این گوشی های هوشمند به سادگی می توانید به خلق موارد یاد شده بپردازید. برای این کار کافیست وارد بخش پیام ها شده و گزینه میمون را انتخاب کنید. حال گوشی موبایل شما برای ساخت موارد یاد شده آماده است

صمیمی تر شدن با دستیار صوتی سیری

گوشی های هوشمند نسل جدید آیفون دکمه هوم ندارند از این رو رای دسترسی به سیری باید دکمه کناری این گوشی هوشمند را فشار داد. زمانی که گوشی هوشمند شما در محدوده شنوایی قرار بگیرد با بیان کلمه Hello می توانید به این دستیار صوتی دسترسی پیدا کنید. البته در بخش تنظیمات قابلیت هایی وجود دارد که می توان این رفتار را تغییر داد.

تغییر عمق میدان دید در تصاویر

یکی از جذاب ترین ویژگی های گوشی های هوشمند جدید آیفون این موضوع است که می توان عمق تصاویر را در عکس های گرفت شده تغییر داد. این قابلیت مدتی پیش روی برخی از گوشی های هوشمند اندروید قرار گرفت. شرایط به نوعی است که شما عکس را به صورت بوکه گرفته اید حال قصد دارید عکس را به حالت عادی بازگردانده یا بخشی که مات شده را تغییر دهید. این قابلیت در گوشی های جدید آیفون در اختیار شما قرار می گیرد.

​مدیریت بخش مرکز کنترل

یکی از ترفند های آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس که کاربرد بسیاری دارد مدیریت بخش Contorl Center است. برای دسترسی به این بخش تنها کافیست از گوشه سمت راست گوشی هوشمند به سمت پایین انگشت خود را بکشید

تحلیل زمان صفحه نمایش

موضوع دیگری که در میان قابلیت های این گوشی های هوشمند اهمیت دارد و در iOS12 به گوشی های آیفون اضافه شده است بخش تحلیل زمان صفحه نمایش است. در این بخش می توانید زمانی که از صفحه نمایش گوشی هوشمند استفاده کردید و این موضوع که صفحه نمایش گوشی هوشمند شما در کدام نرم افزار بیشتر مصرف شده است را مشاهده و تحلیل کنید.

 تعیین چهرم دوم برای قابلیت Face ID

گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد که چهره دوم را برای قفل صفحه نمایش در نظر بگیرند. در گوشی هوشمند آیفون ایکس کاربران تنها یک چهره را می توانستند در نظر بگیرند. قابلیت Face ID این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا برای گوشی هوشمندشان نیازی به وارد کردن رمز عددی یا حسگر اثر انگشت نداشته باشند.

در این بخش به بررسی اولین بخش از نکات و ترفند های آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس پرداختیم و بخش دوم این خبر به زودی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها