مسابقه درگ جالب بین رانگلر، لندکروزر، آماروک و دیسکاوری

0
262

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای اسپورت و پرفورمنس برگزار می‌شود. ما چند صد درگ را در سال می‌بینیم اما خب همیشه موارد عجیب‌وغریبی هم به چشم می‌خورند. این رقابت بین خودروهای آفرود دیزلی برگزار شده اما خب منظور ما از رقابت حضور در مسیرهای خارج از جاده و آفرود نیست بلکه همه‌ی آن‌ها در خط درگ به‌صف شده‌اند!

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، منوی امروزمان شامل چه خودروهایی است؟ در سمت راست لندروور دیسکاوری با پیشرانه‌ی 2 لیتری 240 اسبی قرار گرفته است. خودروی بعدی تویوتا لندکروزر مجهز به پیشرانه 2.8 لیتری 177 اسبی بوده و مدل بعدی هم جیپ رانگلر روبیکان با پیشرانه‌ی 2.2 لیتری دیزلی 200 اسب بخاری است. نهایتاً به فولکس‌واگن آماروک می‌رسیم که از نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 258 اسب بخار سود می‌برد. نیازی به گفتن نیست که تمامی خودروها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.

خب کدام خودرو در درگ 400 متر برگزار شده برنده می‌شود؟ البته که نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم اما بیایید نگاهی سریع به رویدادهای این درگ بیندازیم. اول اینکه کم‌توان‌ترین خودرو مزیتی دارد و آن‌هم استارت خوب است اما خب سریعاً مقام اول را از دست می‌دهد. اندکی بعد قوی‌ترین خودرو به پیش می‌افتد اما دیسکاوری با فاصله کم در حال تعقیب آن است.

موضوع جالب اینکه این درگ بار دیگر ثابت می‌کند حجم بیشتر پیشرانه ضرورتاً به معنی خودرویی سریع‌تر نیست. فاکتورهای زیاد دیگری همچون خروجی نهایی، گیربکس، وزن، کشش و… وجود دارند که در یک مسابقه درگ نقش اصلی را بازی می‌کنند.


در این ویدئو شاهد درگ رولینگ هم خواهید بود که نتیجه‌ی نهایی آن دقیقاً مشابه درگ از حالت سکون است. در نهایت هم تست ترمز برگزار می‌شود که مشاهده آن نیز خالی از لطف نخواهد بود

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها