مسوت اوزیل در کشور چین از PES 2020 حذف خواهد شد

0
1097

این طور که به نظر می‌رسد ستاره‌ی تیم آرسنال یعنی مسوت اوزیل (Mesut Özil)، پس از صحبت‌هایی در انتقاد از رفتار دولت چین با ترک‌های مسلمان این کشور، از بازی eFootball PES 2020 در این کشور حذف خواهد شد.

به گزارش کالاسودا به نقل از گیمفا، شرکت نت‌ایز (NetEase) که مسئول عرضه و انتشار eFootball PES 2020 در کشور چین است، اعلام کرده است که به سبب صحبت‌های تند و توهین‌آمیز مسوت اوزیل نسبت به دولت چین، این بازیکن در به‌روزرسانی بعدی از این بازی حذف خواهد شد. بیانیه‌ی نت‌ایز به شرح زیر است: «صحبت‌های اوزیل به احساسات هواداران چینی آسیب زد و روح فوتبال که ورزش عشق و صلح است را خدشه‌دار کرد. ما این صحبت‌ها را نه می‌فهمیم، نه قبول داریم و نه خواهیم بخشید.»

انتقادات اوزیل در رابطه با توقیف و بازداشت تعداد زیادی ترک مسلمان در کشور چین بود. اوزیل که خود مسلمان است، در یک توئیت از بقیه خواسته بود تا سکوت نکنند و در این رابطه حرف بزنند. این صحبت‌ها باعث خشم رسانه‌های چین شد و وزیر امور خارجه‌ی این کشور، صحبت‌های اوزیل را کورکورانه و تحت تاثیر اخبار نادرست خواند. البته این تغییر در بازی eFootball PES 2020 تنها در کشور چین خواهد بود و قرار نیست سایر نسخه‌های بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها