مشروح رونمایی سامسونگ از ۳ گوشی گلکسی اس ۲۳ و قیمت آنها

0
426

امشب {تهران} سامسونگ در سان فرانسیسکو{۱۰ صبح به وقت محلی} ۳ گوشی از سری S23 و ۵ لپ تاپ از سری Galaxy Book3 رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا به نقل از wired، گوشی‌های اندرویدی جدید S23، S23+‌و S23 Ultra به سختی فراتر از نسخه‌های قبلی خود تکامل یافته‌اند.

ردپای سری اس ۲۲ به خوبی در سری اس ۲۳ دیده می‌شود.

اس ۲۳ اولترا به طور خاص شبیه اس ۲۲ اولترا است.

اگرچه محفظه اطراف دوربین عقب در اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس حذف شده تا با طراحی برادر گران قیمت‌شان یعنی اس ۲۳ اولترا مطابقت پیدا کنند.

گوشی‌های جدید ساده‌تر شده و خیلی از مدل‌های ارزان قیمت دور نشده‌اند که این نکته منفی برای برند سامسونگ است.

مدل‌های جدید در رنگ‌های مشکی، کرم، سبز و اسطوخودوسی عرضه می‌شوند و رنگ‌های خاص لیمویی، گرافیتی، آبی آسمانی و قرمز هم موجود خواهد شد.

مدل اس ۲۳ با صفحه نمایش 6.1 اینچی امولد کوچکترین گوشی در میان این دسته است.

مدل اس ۲۳ پلاس با صفحه نمایش 6.6 اینچی در وسط قرار گرفته است.

اندازه صفحه نمایش 6.8 اینچی S23 Ultra هنوز هم به اندازه اولتراهای گذشته بزرگ است، اما یک تغییر مثبت این است که سامسونگ انحنای لبه‌های شیشه‌ای اطراف صفحه نمایش را کاهش داده است.

گفتنی است پیشتر،گوگل تغییری مشابه را روی پیکسل 7 پرو با تیز کردن لبه‌های آن ایجاد کرد.

هنوز هم صفحه‌نمایش کاملاً مسطح مانند صفحه‌ی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس نیست، اما این تغییر باعث می‌شود مدل اولترا کمی بهتر در دست قرار گیرد.

مدل اولترا از قلم S Pen نیز بهره می‌برد و از لبه پایینی گوشی بیرون می‌زند و از آنجایی که لبه‌های صفحه نمایش اولترا صاف‌تر هستند، سطح کمی بزرگ‌ترخواهید داشت.

البته هنوز قلم S برای دو دستگاه دیگر وجود ندارد.

برای سخت‌تر کردن صفحه نمایش در برابر خراشیدگی یا ترک خوردن، سامسونگ از شیشه گوریلا گلس Victus 2  استفاده می‌کند، ماده‌ای که ظاهراً  بادوام‌تر از فرمول‌های قبلی برند Corning است و حاوی مواد بازیافتی بیشتری است.

در حالی که اپل مدت‌هاست از فولاد ضد زنگ برای مدل‌های آیفون پرو خود استفاده می‌کند، انتخابی که دوام و مقاومت آن‌ها در برابر خراش را بهبود می‌بخشد، گوشی‌های سامسونگ به طرز عجیبی هنوز همگی از آلومینیوم ساخته می‌شوند.

خط  تولید اس ۲۳ نسبت به سال گذشته قطعات بازیافتی بیشتری دارد. سامسونگ می‌گوید تعداد قطعات بازیافتی اس ۲۳ اولترا را دو برابر کرده و از ماژول بلندگو گرفته تا کلیدهای صدا را به 12 قطعه رسانده است.

مانند مدل‌های سال گذشته، همه مدل‌های اس ۲۳ از نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و مدل اولترا از نرخ تازه‌سازی تطبیقی بهبود یافته برخوردار است.

این ویژگی نرخ فریم صفحه نمایش را از ۱ تا ۱۲۰ بسته به آنچه مورد نیاز است، افزایش می‌دهد و باعث می‌شود گوشی در مصرف باتری کارآمدتر شود.

در مورد کارآیی،مدل اولترا ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری خود را حفظ می کند، اگرچه سامسونگ می‌گوید بهینه سازی سخت افزار تلفن باعث شده تا ۲۰ درصد بیشتر از اس ۲۲ اولترا دوام بیاورد.

باتری‌های اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس به ترتیب ۳۹۰۰ و ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت حجم دارند و ظاهرا هر ۳ مدل باید قبل از نیاز به شارژ، بیش از یک روز دوام بیاورند.

گوشی‌های جدید سامسونگ مجهز به چیپست «اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام برای گلکسی» است که جدیدترین چیپست پرچمدار مجهز به 8 گیگابایت رم است.

نامیدن «برای گلکسی» غیرمعمول است و در اینجا معنای خاصی دارد.

سامسونگ می‌گوید این نشان‌دهنده سرعت بهبود یافته با توانایی رسیدن به 3.3 گیگاهرتز (برآمدگی 0.1 گیگاهرتزی از چیپست پایه اسنپدراگون 8 نسل 2) با هسته اصلی است که کمی سریعتر از چیپست استاندارد فعلی اسنپدراگون است.

یک نکته جالب توجه این است که نسخه های جهانی سری اس ۲۳ که معمولاً از چیپست های اگزینوس خود سامسونگ استفاده می کنند، اکنون از همان تراشه اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند.

همچنین یک محفظه خنک کننده بازطراحی شده وجود دارد که برای بهبود عملکرد دو برابر مدل قبلی شده است.

کنترل حرارتی، به این معنی است که می‌توانید قبل از داغ شدن گوشی برای مدت طولانی‌تری بازی کنید تا به طور خودکار شروع به کاهش عملکرد خود کند تا خنک بماند.

بزرگ‌ترین تغییر در اس ۲۳ اولترا دوربین اصلی است.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی که انرژی دوربین را تامین می کند با یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی جایگزین شده است.

می‌توانید با لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و با وضوح بالا بگیرید که به اندازه کافی زیبا به نظر می‌رسند تا چاپ‌هایی با فرمت بزرگ ایجاد کنید، یا عکس‌هایی بگیرید که بتوانید بدون قرار گرفتن زیر وضوح آماده چاپ، آن‌ها را برش دهید.

این بدان معناست که هنگام عکاسی در حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی باید اندازه فایل‌های بزرگی را انتظار داشته باشید.

با این حال، به‌طور پیش‌فرض، دوربین از فرآیندی به نام Pixel binning استفاده می‌کند – ترفندی که پیکسل‌ها را روی حسگر تصویر ترکیب می‌کند تا نور بیشتری را برای تولید عکس‌های روشن‌تر در 50 یا 12 مگاپیکسل جذب کنند.

اندازه فایل ها باید قابل مدیریت باشند.

هنگام فیلمبرداری، اس ۲۳ اولترا دارای زوایای تصحیح دو برابری برای لرزشگیر اپتیکال است، بنابراین نتایج نرم‌تری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد.

بقیه دوربین‌ها خیلی فرقی نکرده‌اند.

دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض که سخت افزارشان تغییر نکرده است.

اگرچه سخت افزار ماژول دوربین تغییر چندانی نکرده است، سامسونگ ادعا می‌کند که به دلیل بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر، نتایج عکس بهتری دریافت خواهید کرد.

به طور خاص، تمام مدل‌های جدید اس ۲۳ دارای یک تحلیل‌گر صحنه پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که می‌تواند به‌طور خودکار نور صحنه را تغییر دهد، نویز را کاهش دهد و سایر نقص‌هایی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کند.

دو مدل اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هستند که ظاهراً چهار برابر بیشتر از دوربین قدیمی طیف رنگی پویا ارائه می‌دهد.

همه این گوشی‌ها دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید (از 10 مگاپیکسل) با فوکوس خودکار بهتر نیز هستند.

برنامه Expert RAW سامسونگ کنترل دقیق روی تنظیمات دوربین را فعال می‌کند و همچنان از کمک مدل‌های پردازش تصویر سامسونگ بهره می‌برد.

اکنون دسترسی مستقیم در برنامه دوربین آسان‌تر است – Expert RAW قبلاً یک برنامه کاملاً مجزا بود – و دو حالت جدید وجود دارد: Multiple Exposures و Astrophoto.

اولی به شما امکان می‌دهد چندین عکس بگیرید و آنها را روی یکدیگر قرار دهید تا جلوه‌ای هنری و سرگرم کننده داشته باشید.

دومی به شما امکان می‌دهد وقتی می‌خواهید از ستاره‌ها عکس بگیرید، تنظیمات دوربین را مانند افزایش زمان نوردهی طولانی به 10 دقیقه تغییر دهید.

کار با عکس‌های RAW به نرم‌افزار قوی‌تری نیاز دارد، بنابراین سامسونگ می‌گوید با همکاری Adobe برنامه حرفه‌ای Lightroom را به عنوان نرم‌افزار ویرایش پیش‌فرض روی گوشی‌ها ارائه کرده است.

هر سه گوشی با اندروید ۱۳ راهی بازار می‌شوند و چهار ارتقاء سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد و به مدت پنج سال به روز رسانی امنیتی ماهانه دریافت خواهند کرد که یکی از بهترین سیاست‌های نرم افزاری است که در سرزمین اندروید خواهید یافت.

قیمت گوشی‌ها تغییری نکرده است.

قیمت  اس ۲۳ اولترا از ۱۲۰۰ دلار، مدل اس ۲۳ پلاس از ۱۰۰۰ دلار و اس ۲۳ از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

حافظه پایه برای اس ۲۳ پلاس و اولترا ۲۵۶ گیگ بوده و مدل اس ۲۳ معمولی هم پایه ۱۲۸ گیگی دارد.

هر ۳ گوشی اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس بوده و در ۱۷ فوریه به دست مصرف کننده می‌رسد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها