مشکلات ابعاد بزرگ شاسی بلندها و پیکاپ‌ها

0
297

به نظر می‌رسد روند تولید خودروهای بزرگ‌تر به نقطه حساسی رسیده است زیرا افراد زیادی با مشکل پارک کردن پیکاپ ها و شاسی بلندهای بزرگ در گاراژها و پارکینگ‌های عمومی روبرو شده‌اند.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، محصولات محبوبی همچون فورد اکسپدیشن و F-150، شورولت سابربن یا پیکاپ های رم در طول این سال‌ها افزایش ابعاد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند و این امر باعث محدودیت‌های فیزیکی زیادی شده است.

برای مثال فردی به نام کریستن تروینو نتوانسته فورد F-150 2016 خود را در گاراژ خانه‌ی جدیدش در دالاس جا دهد اما این امر مانع از خرید مدل جدیدتر 2019 نشده و جای تعجبی ندارد که این خودرو نیز در گاراژ جا نشده است. او می‌گوید: “F-150 خیلی طویل و قدبلند است و من خودرو را در خیابان نگه می‌دارم.”

گاراژهای خانگی ابعاد متنوعی دارند ولی یکی از سازندگان این‌گونه گاراژها می‌گوید معمولاً گاراژها ابعادی بین 5 تا 6 متر دارند اما خب گاراژهای قدیمی کوچک‌تر هستند زیرا در عصر خودروهای کوچک‌تر ساخته شده‌اند.

اگرچه مشکلی در پارک برخی پیکاپ های جدید در بیرون از خانه وجود ندارد اما خب این امر نیز مشکلاتی همچون سرقت یا خط انداختن روی بدنه را در بر دارند. همین موضوع درباره‌ی افرادی که به خودروهای الکتریکی علاقه ندارند هم صدق می‌کند و بنابراین مالکان آینده تسلا سایبرتراک باید متوجه این موضوع باشند!

جیم گریفین یکی از هزاران فردی است که سپرده 100 دلاری برای سایبرتراک پرداخته اما مطمئن نیست که این خودرو را بخرد. دلیل اصلی او برای این دودلی ابعاد بزرگ پیکاپ تسلا می‌باشد.

او می‌گوید: “این روزها مردم پیکاپ های رم و فورد را که در گاراژ جا نمی‌شوند می‌خرند. تفاوت این است که سایبرتراک خودرویی الکتریکی است و شما باید آن را به برق وصل کنید. من 50، 60، 70 یا 80 هزار دلار برای خودرویی که مجبور به شارژ آن در خارج از گاراژ خانه‌ام هستم نمی‌پردازم.”

ماسک نگرانی‌های موجود درباره ابعاد سایبرتراک را درک کرده و می‌گوید تسلا در حال بازنگری در برخی مشخصات ظاهری این خودرو می‌باشد. او گفته است: “ما می‌توانیم پهنا و طول خودرو را بدون تأثیر منفی روی عملکرد یا طراحی آن کاهش دهیم.”

پارکینگ‌های عمومی نیز با مشکلاتی از این دست روبرو هستم. برخی پارکینگ‌ها مبلغ بیشتری برای شاسی بلندها و پیکاپ های بزرگ‌تر درخواست می‌کنند.

یکی از مسئولان شرکت ارائه کننده فضاهای پارک و حمل‌ونقل می‌گوید: “ما باید در تعیین مبلغ مناسب برای پارک چنین خودروهای بزرگی بازنگری کنیم. اگر خودروی شما فضای دو خودروی عادی را اشغال کند پس باید پول پارک دو خودرو را بپردازید.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها