مشکلات اپل در عرضه‌ی آیفون‌ و تامین قطعات تعمیری به دلیل کروناویروس

0
528

به دلیل بحران ناشی از کروناویروس، کمپانی اپل در عرضه‌ی آیفون‌ های مدل قدیمی و آیفون‌های تعمیری نیز دچار مشکل شده است. این مشکل ممکن است دو تا 4 هفته طول بکشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، طبق گفته كاركنان فروشگاه اپل كه با بلومبرگ صحبت كردند؛ اپل به کارمندان خرده فروشی و پشتیبانی فنی خود اطلاع داده است که ممکن است در ارائه‌ی آیفون‌های جایگزین برای چند هفته آینده به مشکل بر بخورد.

این مشکل یکی از اولین مشکلات ناشی از شیوع کروناویروس و تأثیرات زیاد آن بر صنایع در سراسر جهان است و بر عرضه‌ی محصولات موجود آیفون نیز تاثیر گذاشته است. بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که خط تولید آیفون 11 و آیپد پرو این شرکت نیز شاهد کمبودهایی هستند.

این شرکت در یک تماس اخیر با سرمایه گذاران اظهار داشت که انتظار ندارد به اهداف درآمدی سه ماهه مالی دوم سال 2020 دست پیدا کند. مدیر اجرایی اپل تیم کوک همچنین گفت که عرضه آیفون در سراسر جهان “به طور موقت محدود می‌شود”. اما در آن زمان مشخص نبود که کروناویروس بر عرضه‌ی محصولات موجود و آیفون‌های جایگرین اپل نیز تأثیر می‌گذارد.

اگر آیفون شما به شدت آسیب دیده باشد؛ تا جایی که نیاز به تعویض دارید به نظر می‌رسد که در طی دو تا چهار هفته آینده تجهیزات محدودی برای تعویض آن وجود داشته باشد. این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که برخی از فروشگاه‌های اپل دچار کمبود هستند؛ به طوری که امکانات کافی برای تعمیر آیفون‌های خراب را ندارند.

البته این بدان معنی نیست که اگر آیفون شما کار نکند، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. بلومبرگ می‌گوید یادداشتی از طرف اپل به كاركنان گوشزد کرده است که فروشگاه‌ها مجاز هستند در هر شرایط و در کوتاه‌ترین زمان آیفون‌های جایگزین را به مشتریان ارسال كنند یا تا زمان رسیدن جایگزین یک آیفون به کاربر قرض دهند.

بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که اپل بیشتر فروشگاه‌های اپل استور مستقر در چین را که به دلیل ویروس COVID-19 بسته شده‌اند، بازگشایی کرده است. این خبر می‌تواند نشانه این باشد که سایر بخش‌های اپل به زودی به عملکرد عادی خود بازمی‌گردند. همچنین، اپل انتظار دارد که این کمبود نهایتاً تا چهار هفته ادامه داشته باشد و در نهایت رفع شود.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها