مشکلات خودروهای خودران امروزی

0
259

یکی از آرزوهای بشر در بخش خودروسازی، تولید خودروهای خودران بوده که در آن کنترل انسانی وجود ندارد؛ اما این آرزو هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat؛ امروزه بشر در بینایی کامپیوتری، پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار به پیشرفت‌هایی رسیده است که تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود؛ با این حال، کافی نیست.

انسان‌ها خواستار کنترل هستند؛ اما طرفداران هوش مصنوعی امروزی گمان می‌کنند که مردم با اتوماسیون راحت می‌شوند. اما این تفکر اشتباه است.

از همان روزهای اولیه، مشکل خودروهای خودران آشکار بوده است: هیچ کنترلی روی آن وجود ندارد.

امروزه خودروهای خودران در بخش‌هایی موفق شده‌اند که کنترل در دست انسان و خودرو است؛ اما در اهداف دیگر مانند رانندگی خودران در سطح مستقل 5، اتومبیل‌های خودران به‌شدت شکست خورده‌اند.

با وجود بیش از 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه از سال 2014 تا 2017، ما هیچ خودروی خودران نداریم. به منظور مقایسه، 108 میلیارد دلاری که دولت فدرال ایالات متحده برای حمل و نقل عمومی در یک دوره 5 ساله متعهد شد، بزرگ‌ترین سرمایه گذاری این کشور در حمل و نقل عمومی بود.

خودروهای امروزی مشکلات زیادی دارند؛ اما خودران کردن خودروها تقریباً هیچ یک از مشکلات آن‌ها را حل نمی‌کند.

در این میان شرکت‌هایی مانند Zoox تز جالب و قانع کننده‌ای دارند. با تمرکز بر تجربه سواری لذت بخش و یک رابط بسیار جدید برای هدایت از راه دور، این کمپانی توانسته مسیر جدیدی را در این زمینه پیش بگیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها