مشکلات فروش آنلاین سیم کارت

0
937

فروش آنلاین سیم کارت در ایران موانع قانونی ندارد اما زمینه را برای ایجاد مشکلات امنیتی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در میان اپراتورهای تلفن همراه، ایرانسل یا همان اپراتور دوم دست به فروش آنلاین گسترده سیم کارت زده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است این فروش آنلاین می تواند زمینه را برای به وجود آمدن مشکلات امنیتی فراهم کند.

در این رابطه، این سازمان اعلام کرده که  براساس بررسی‌های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حجم گسترده‌ای از سیم‌کارت‌هایی که برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم از سوی متخلفین استفاده شده، از طریق فروش آنلاین اپراتور ایرانسل واگذار شده است.

نظارت بر نحوه واگذاری سیم‌کارت در راستای حفاظت از حقوق کاربران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان در دستور کار سازمان قرار داشته و به منظور شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه بطور مستمر ادامه دارد تا مردم براساس قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق مشترکانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام کنند.

رگولاتوری از تمامی مشترکان تلفن همراه خواست درصورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، شماره سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند تا این شماره‌ها در شبکه مسدود شوند.

گفتنی است، خرید آنلاین سیم کارت از اپراتور دوم تلفن همراه از طریق وبسایت این اپراتور صورت می گیرد و پس از سه روز کاری این سیم کارت به وسیله پست به دست خریدار می رسد.

اما این در حالی است که رگولاتوری از سال گذشته مسئول برخورد با سیم کارت هایی شده که با ارسال پیامک ایجاد مزاحمت می کنند و براساس آخرین آمار از تلاش های این سازمان تا کنون، 34 هزار و 145 سیم کارت به همین دلیل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع شده است. البته این سازمان معتقد است بخش اعظمی از این سیم کارت های مسدود شده از طریق فروش آنلاین به دست مزاحم ها رسیده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها