چگونه می توان مشکل توقف برنامه ها در اندروید را برطرف کرد؟

0
162
چگونه می توان مشکل توقف برنامه ها در اندروید را برطرف کرد؟

دیدن پیغام  هنگ “متأسفانه ، برنامه متوقف شده است” وقتی در وسط اجرای یک برنامه Android هستید، می تواند ناامید کننده باشد. وقتی این پیام به طور مکرر ظاهر می شود ، حتی وضعیت بدتر هم می شود. اما برای رفع این خطا و مشکل توقف برنامه ها چه کاری می توانید انجام دهید؟

راه اندازی مجدد گوشی همراه

اولین قدم استاندارد برای هر مشکلی که با گوشی هوشمند خود پیدا می کنید که آن را ریبوت کرده و یا اصطلاحا مجدد دوباره راه اندازی کنید. با انجام این کار هرگونه حافظه مسدود شده آزاد می شود. این در واقع زمانی مفید است که گوشی خود را برای چند دقیقه خاموش کنید تا از مشکلات عملکرد جلوگیری کنید.

اتصال به اینترنت بررسی کنید

قدرت اتصال به اینترنت شما گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد مشکل در برنامه های شما شود . تغییر از Wi-Fi به داده های سلولی نیز می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد. اگر می خواهید شبکه ها را تغییر دهید ، ایده خوبی است که ابتدا برنامه مورد نظر خود را ببندید ، سپس سوئیچ کنید.

اتصال به اینترنت بررسی کنید

حافظه برنامه را پاک کنید

با گذشت زمان ، برنامه های شما داده ها و فایل های کش ذخیره شده را ذخیره می کنند. هنگامی که این داده ها جمع می شوند، می توانند برنامه را مستعد خرابکاری کنند. “پاک کردن حافظه نهان” اولین کاری است که  در این حالت باید شروع کنید. این مرحله فقط داده های ذخیره شده را که در حین بارگزاری برنامه سریعا روی حافظه شما ذخیره می شود را پاک می کند.

نحوه پاک کردن حافظه نهان برنامه ها

پاک کردن بخش Clear Data نیز همه داده های برنامه را پاک می کند. همه فایل ها، تنظیمات و حساب های مرتبط با آن اکانت از بین می روند و برنامه را به حالت اصلی خود باز می گرداند. برای این کار لازم است گام های زیر را بپیمایید.

  1. 1. تنظیمات را باز کنید.
  2. روی apps کلیک کنید.
  3. صفحه را به پایین اسکرول کرده تا برنامه ای که هنگ کرده را پیدا کنید.
  4. روی برنامه زده و به بخش storage بروید.
  5. روی گزینه های Clear Data یا Clear cache بزنید.

حافظه برنامه را پاک کنید

برنامه را به روز کنید

هنگامی که کاربران به برنامه نویسان نسبت به شکایت از هنگ کردن یا خرابی برنامه می کنند، برنامه نویسان با به روز رسانی در این خصوص به آن می پردازند. به روزرسانی برنامه های شما می تواند تعاد موارد پیام “متاسفانه برنامه متوقف شده است” را کاهش دهد. برای این کار لازم است مراحل زیر را سپری کنید.

  1. 1. فروشگاه Play را باز کنید.
  2. 2. روی نوار منو (سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ) ضربه بزنید.
  3. “My apps and games” را انتخاب کنید.
  4. در اولین تب گزینه updated را مشاهده می کنید. اگر آپدیتی برای اپلیکیشن موجود باشد، می توانید آن را اینجا مشاهده کنید. اگر می خواهید تمام برنامه های شما به روز شوند روی Update all کلیک کنید ، یا دکمه آپدیت کنار هر برنامه ای که می خواهید کلیک کنید تا برنامه آپدیت شود.

برنامه را به روز کنید

فضای گوشی را آزاد کنید

هنگامی که تلفن شما تعداد زیادی برنامه دارد ، می تواند عملکرد را تحت تاثیر قرار دهد. برنامه های خود را بررسی کنید و مواردی که بندرت از آنها استفاده می کنید را پیدا کنید. سپس آن ها را حذف کنید. برای این کار ابتدا:

  1. 1. تنظیمات را باز کنید.
  2. 2. روی گزینه Apps ضربه بزنید.
  3. 3. به پایین بروید و روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.
  4. 4. روی uninstall کلیک کنید.

فضای گوشی را آزاد کنید

برای ازاد سازی فضای گوشی روی کارت SDمراحل زیر را دنبال کنید:

پیام “متوقف شدن برنامه” همچنین می تواند توسط کارت SD خراب ایجاد شود. برای بررسی ، کارت SD را بردارید و برنامه را دوباره امتحان کنید. اگر این بار کار کند ، کارت حافظه SD شما مسئله دارد. این نشان می دهد که به کارت حافظه جدید نیاز دارید ، اما می توانید داده های آن کارت را به رایانه خود منتقل کنید و سپس بعدا آن را به کارت جدید اضافه کنید.

برای ازاد سازی فضای گوشی روی کارت SDمراحل زیر را دنبال کنید:

حذف و نصب مجدد برنامه را انجام دهید

بعضی اوقات برنامه هایی که استفاده می کنید از طریق ویروس ها خراب شده اند و یا ویروس ها به اشتباه فایل های سیستمی را حذف کرده اند. برای رفع این مشکل ، برنامه Google Play را باز کرده و برنامه را از تلفن خود حذف کنید ، سپس دوباره نصب کنید

  1. 1. برنامه پلی استور خود را باز کنید.
  2. 2. روی نوار منو (سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ) ضربه بزنید.
  3. ” “my apps and games را انتخاب کنید.
  4. 4. روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.
  5. روی uninstall کلیک کرده و پس از گذشت چند ثانیه این برنامه از روی گوشی هوشمند شما پاک خواهد شد .
  6. 5. چند لحظه صبر کنید و مجددا از آن برنامه استفاده کنید.

حذف و نصب مجدد برنامه را انجام دهید

پس از انجام مراحل بالا، اگر باز هم برنامه هنک کرده کار نکرد، گوشی را ریست فکتوری کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها