مشکل داغ کردن مک بوک پرو ۲۰۱۸ از چیست؟

0
1019

کالاسودا – طبق گزارش ها لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۱۸ که دارای پردازنده Core i9 است، بسیار داغ می کند.

این واقعیت که رایانه ها گرما تولید می‌کنند، چیز عجیبی نیست و از چند روش برای خنک کردن چیزها استفاده می شود که یکی از آنها پراکندگی گرما یا گرماگریزی و دیگری کاهش قدرت پردازنده کامپیوترها است که در واقعیت شرایط ایده آلی نیست. با این حال این دقیقاً همان چیزی است که در ویدئوی یوتیوب در مورد مک بوک پرو جدید ۱۵ اینچی با پردازنده Core i9 نسل هشتم گفته شده که عنوان سریعترین و داغترین مدل را از آن خود کرده است.

واژه Pro در مک بوک پرو به این معنی است که به عنوان یک دستگاه پیشرفته و برای کار و بازی های سنگین ساخته است. این یک مدل کامل از فناوری های پیشرفته است، چرا که حامل پردازنده ی Core i9 که جدیدترین نسل از پردازنده هاست می باشد. اما در مقابل این موارد مشکلات ایجاد حرارت بالا سبب شده که این لپ تاپ به یکی از پرحرارت ترین لپ تاپهای موجود در دنیا تبدیل شود و حتی فیلم هایی از این داغ شدن نیز در یوتیوب موجود شود.

دیو لی کاربر یوتیوب در این مورد گفته است که مک بوک پرو core i9 را در یک ویدئو در معرض آزمایش گذاشته است و این مورد را نگران کننده توصیف کرده است. به طور خلاصه او این تئوری را مطرح کرده است که سیستم های خنک هایی که در لپ تاپ های مک بوک پرو با این پردازنده وجود دارد کافی نیستند. خصوصاً وضعیت هایی چون اورکلاک و تقویت و استفاده از دیگر سخت افزارها روی این موارد را بررسی کنید تا دریابید که در آن زمانها تا چه اندازه لپ تاپ گرم می‌شود و ترمودینامیک حرارتی به آن فشار وارد می‌کند، به طوری که پردازنده حتی نمی‌تواند سرعت پایه خود را حفظ کند.

در این تست که به سختی علمی محسوب می شود، آقای لی علیرغم استفاده از معیارها و تست خنک کننده، تنها از نرم افزار ادوب پریمر استفاده کرده بود و هیچ نرم افزار دیگری باز نبود. با این حال این لپ تاپ همچنان داغ شده بود. دیوید لی برای اثبات ادعای خود ویدیوی را منتشر کرده و در آن نشان داده که چگونه مدل مجهز به پردازنده Core i9 مدت کوتاهی پس از اجرای وظایف سنگین از جمله ویرایش ویدیو نمی توند حتی به سرعت پایه خود دست پیدا کند.

بر طبق ادعای لی مسئله کاهش سرعت پردازنده به دلیل افزایش بیش از دما موضوع غیر طبیعی نیست و بسیاری از سازنده های لپتاپ ها نیز از همین روش برای کنترل دما استفاده می کنند، اما این حد از کاهش کارایی غیر قابل قبول است. به نظر می‌رسد اپل  باید این مشکل را در نسخه های بعدی این لپ تاپ برطرف کند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید