معرفی آستون‌مارتین V12 اسپیداستر، خاص، چشمگیر، قدرتمند

0
258

آستون‌مارتین از سوپراسپرت منحصربه‌فرد و جذابی بنام V12 اسپیداستر رونمایی کرده که از تاریخ مسابقه‌ای غنی این شرکت الهام گرفته است. زیر کاپوت این اسپیداستر جذاب، نیروگاه 5.2 لیتری V12 توئین توربوی آستون‌مارتین قرار گرفته که 700 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، اسپیداستر آستون ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، زیر این بدنهٔ فیبر کربنی زیبا یک پلت‌فرم آلومینیومی سفارشی قرار گرفته که قسمت‌هایی از DBS سوپرلگرا و ونتیج را باهم ترکیب کرده است. V12 اسپیداستر که روی رینگ‌های 21 اینچی قرار گرفته است، به سیستم تعلیق تطبیقی با سه حالت رانندگی مختلف مجهز شده و وظیفهٔ متوقف کردن آن‌هم بر عهدهٔ ترمزهای کربن سرامیکی است که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

کابین این اسپیداستر با ترکیبی از فیبر کربن، چرم دست‌دوز، کروم و آلومینیوم تزئین شده درحالی‌که بجای جعبه‌داشبورد سنتی، آستون‌مارتین از یک کیف چرمی قابل جابجایی استفاده کرده است. پشت صندلی‌ها هم فضایی برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده است. مهندس ارشد آستون‌مارتین «مت بکر» در مورد این خودرو می‌گوید:

هیجان رانندگی V12 اسپیداستر بی‌نظیر است. طراحی کاملاً باز بُعد جدیدی از تجربه را به خودرو اضافه می‌کند که این با چابکی، وقار و قدرت فراوان پیشرانهٔ V12 توئین توربوی آستون‌مارتین پشتیبانی می‌شود. رانندگی خالص‌تر از این وجود ندارد

آستون‌مارتین V12 اسپیداستر جدیدترین سوپراسپرت سفارشی است که هیچ سقف و شیشه‌ای ندارد و همتای خودروهایی مثل مک‌لارن الوا و فراری مونزا محسوب می‌شود. این خودرو توسط بخش Q آستون‌مارتین فقط در 88 دستگاه تولید می‌شود که هرکدام 765 هزار پوند (1 میلیون دلار) قیمت دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها