معرفی بهترین کارت های گرافیکی Nvidia جهت کاربرد های مختلف

0
584

مدت هاست وقتی بحث از راندمان کارت های گرافیکی می شود، کارت های گرافیکی Nvidia معمولا بهترین هستند. گرچه ممکن است کارت های گرافیکی شرکت AMD از نظر ارزش قیمت بهتر از Nvidia باشند اما کارت های گرافیک پرچم دار مانند RTX 2080 Ti بهترین راندمان را دارند.

پس وقتی به دنبال یک کارت گرافیک هستید مهم است که با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید دقیقا چه کارت گرافیکی خریداری کنید، مخصوصا اگر آن کارت گرافیک از برند Nvidia باشد زیرا معمولا قیمت ها در خصوص کارت های گرافیک این برند خیلی متفاوت است.

در این مقاله سعی شده است برای هر کاربری یک نوع کارت گرافیک Nvidia به همراه برند سازنده آن عنوان شود. لازم به ذکر است اگر دقیقا همان مدل را پیدا نکردید دقت کنید در هنگام خرید چیپست آن ها یکی باشد.

بهترین کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 2060

+ دارای مقرون به صرفه ترین تکنولوژی Ray tracing

+ خنک ماندن در تمامی شرایط

– کارت های گرافیکی سری RTX گران تر از GTX هستند

فعلا کارت های گرافیک سری RTX در رده متوسط یا ارزان قیمت چیزی برای ارائه ندارند و کارت گرافیک RTX 2060 بهترین راندمان را با توجه به قیمت دارد. شما می توانید با رزولوشن 1080p در حالی که حالت Ray tracing را فعال کرده اید به راحتی بازی کنید. حتی در بعضی موارد امکان بالا بردن رزولوشن تا 4K نیز امکان پذیر می باشد.

بهترین کارت گرافیک 4K: Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

+ بدون رقیب در بحث راندمان

+ تجربه واقعی Ray tracing

– قیمت بسیار بالا

اگر بحث قیمت این کارت گرافیک را کنار بگذاریم، راندمان آن از تمامی کارت های گرافیکی بازار بهتر است. می توانید بدون مشکل و با بالاترین نرخ فریم در حالت 4k و فعال سازی Ray tracing تمامی بازی ها را انجام دهید.

بهترین کارت گرافیک QHD: Nvidia GeForce RTX 2070

+ آماده برای بازی با رزولوشن 4K یا 1440p

+ نیاز به توان برقی کمتر

– همچنان قیمت بالایی دارد

این کارت گرافیک، نمونه موفق نسل پیشین خود یعنی GTX 1070 است. به راحتی بازی ها را در رزولوشن های 4K یا 1440p اجرا می کند اما باید همچنان برای مارک RTX آن قیمت بالایی بپردازید. بالاخره چه بخواهید چه نخواهید دارید از تکنولوژی Ray tracing آن استفاده می کنید.

بهترین کارت گرافیک Full HD: PNY GeForce GTX 1660 Ti XLR8 Gaming OC

+ مقرون به صرفه

+ بهترین راندمان در حالت 1080p

– عدم وجود تکنولوژی Ray tracing

در حال حاضر که بازی های کمی از تکنولوژی Ray tracing استفاده می کنند این کارت گرافیک انتخاب خوبی می باشد. GTX 1660 Ti راندمان خیلی خوبی با توجه به قیمت آن دارد و شرکت PNY نیز راندمان آن را بالاتر نیز برده است. به راحتی می توانید تمام بازی ها را با رزولوشن 1080p بازی کنید، حتی در بعضی موارد امکان تغییر رزولوشن به 1440p نیز وجود دارد.

بهترین کارت گرافیک با کاربری حرفه ای: Nvidia Quadro RTX 6000

+ مقدار بسیار زیاد VRAM

+ پیمایش چند هسته ای

– بشدت گران قیمت

وقتی بحث بازی را کنار بگذارید و بخواهید کارهای حرفه ای مانند طراحی سه بعدی یا ویرایش ویدیو ها را انجام دهید، استفاده از مموری کارت گرافیک خیلی بهتر از آن است که مجبور شوید این اطلاعات را از روی هارد دیسک بازیابی کنید. این کارت گرافیک 24 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 دارد و بهتر از آن اینکه می توانید چندین سری از این کارت ها را در کنار هم استفاده کنید البته اگر با مبلغ آن ها مشکلی ندارید.

بهترین کارت گرافیک برای استفاده هدست VR: Nvidia GeForce RTX 2080

+ آماده برای بازی در حالت 4K یا VR

+ دارای رابط USB-C برای اتصال هدست VR

– گران قیمت

یکی از نقاط قوت این کارت گرافیک در کنار امکان اجرای بازی ها با نرخ فریم بالا استفاده از رابط مخصوص هدست های VR است. به این معنی که برای اتصال این هدست ها دیگر نیازی نیست زحمت اضافی بکشید.

بهترین کارت گرافیک سایز کوچک: EVGA GeForce RTX 2060 XC Black Gaming

+ کوچک و قوی

+ عدم تغییر قیمت نسبت به نمونه اصلی

– رادیاتور کوچتر

– خروجی های کمتر

اگر فضای کافی در اتاق خود ندارید و می خواهید یک سیستم Micro ATX برای خود درست کنید این نوع کارت گرافیک ها انتخاب خوبی هستند و چه چیزی بهتر از کارت گرافیک قوی 2060 که از تکنولوژی Ray tracnig نیز بهره می برد.

مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G

+ ارزان ترین کارت گرافیک سری Turing

+ دارای راندمان عالی نسبت به قیمت آن

– عدم استفاده از مموری GDDR6 یا GDDR5X

در حالی که کارت های گرافیک گران قیمت بدترین راندمان را نسبت به پولی که می پردازید دارند، کارت های گرافیک ارزان قیمت برعکس این قضیه هستند. البته معمولا در این حوزه کارت های گرافیک شرکت AMD خیلی بهتر عمل می کنند اما گاهی وقت ها شرکت Nvidia نیز گزینه هایی را پیش رویتان قرار می دهد. این کارت گرافیک که خوشبختانه شرکت Gigabyte آن را نیز مقداری تقویت کرده در اجرای بازی ها در حالت 1080p نباید مشکلی برایتان ایجاد کند.

بهترین کارت گرافیک espoprts یا برای مسابقات: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB

+ پتانسیل بالا در اجرای بازی ها در حالت 1080p یا 1440p

– نیاز به منبع تغذیه بالا

اگر اهل بازی هایی هستید که در مسابقات از آن ها استفاده می شود رزولوشن 1080p همراه با نرخ فریم دهی 120+ احتمالا بیشتر به کارتان می آید. خوشبختانه کارت گرافیک قدیمی GTX 1060 به خوبی از پس این کارها بر می آید و نیازی نیست پول بیشتری هزینه کنید. بهترین مورد اینکه با توجه به ورود کارت گرافیک های جدید و RTX، این کارت گرافیک ها قیمتشان پایین تر هم خواهد آمد.

بهترین کارت گرافیک به همراه خنک کننده مابع: Gigabyte Aorus RTX 2080 TI Xtreme Waterforce 11GB

+ قابلیت Overclock بالا

+ دارای سیستم خنک کننده مایع یکپارچه

– قیمت خیلی بالا

زمانی که نیاز باشد از حداکثر توان کارت گرافیکتان بهره ببرید استفاده از یک سیستم خنک کننده به کارتان می آید. این کارت گرافیک محصول شرکت گیگابایت توانایی اورکلاکینگ خیلی بالایی دارد و دیگر نیازی به استفاده از خنک کننده دیگری هم ندارید. حتی دارای نورپردازی نیز است.

این تمام کارت های گرافیکی شرکت Nvidia برای کاربری های مختلف بود. البته شاید در این میان در بعضی از کاربری ها کارت های گرافیکی AMD انتخاب بهتری باشند اما بعضی ها ترجیح می دهند حتما از کارت های گرافیک Nvidia استفاده کنند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها