معرفی دو کارت صدای جدید توسط Creative در جشن سی سالگی این شرکت

0
300
معرفی دو کارت صدای جدید توسط Creative در جشن سی سالگی این شرکت

وقتی قرار باشد درباره گذشته کارت های صدای Sound Blaster و شرکت Creative مطلبی بنویسیم می توان گفت که یک خبر کوتاه برای اینکار واقعا امکان پذیر نیست اما برای اعلام اینکه این شرکت 30 ساله شده است و به همین مناسبت جشنی برای خود گرفته است می توان در یک خبر آن را اعلام کرد. حداقل شرکت Creative که اینطور فکر می کند و به همین مناسبت یک جفت کارت صدای اعلاء با نام های Sound Blaster AE-7 و Sound Blaster AE-9 را معرفی کرده است.

شرکت Creative به میراث خود که تحول در صنعت صدا می باشد با معرفی پیشرفته ترین کارت صدای حال حاضر خود ادامه می دهد. کارت های صدای Sound Blaster AE-9 و AE-7. ساخته شده از بهترین متریال و استفاده از آخرین تکنولوژی Creative. این کارت های صدا برای تعریف یک استاندارد جدید در این کلاس برای کامپیوترهای شخصی ساخته شده اند.

بگذارید اول در خصوص Sound Blaster AE-9 که پرچم دار این شرکت است یک مقدار توضیح دهیم.

از مواد با درجه عالی در آن استفاده شده است. خازن های طلا ساخته شده توسط شرکت Nichicon، خازن های صدای ساخته شده توسط شرکت WIMA، خازن های عملیاتی قابل تعویض و تبدیل دیجیتال به آنالوگ ESS 9038 SABR. به صورت استاندارد دارای وضوح پخش صدا 32 بیت و نرخ نمونه برداری 384 کیلوهرتز است. نسبت سیگنال به نویز آن نیز 129 دسی بل است.

این شرکت همچنین تکنولوژیی به نام CleanLine را معرفی کرده است. این شرکت در خصوص این تکنولوژی به این صورت توضیح داده است:

چیزی که کارت صدای Sound Blaster AE-9 را از بقیه رقیبان متمایز می کند تکنولوژی CleanLine است. یک فیلتر مخصوص برای میکروفون که صدای شفاف و بدون فشرده سازی را تولید می کند. این تکنولوژی صدا های مزاحم و نویز را که از طریق زیاد شدن ولتاژ توسط کارت های گرافیک با قدرت بالا ایجاد می شود از بین می برد و یک فضای ایزوله شده را فراهم می کند. این کارت صدا اولین کارت صدایی است که این تکنولوژی در هسته پردازنده آن وجود دارد و کاربران را بی نیاز به داشتن یک میکسر می کند.

این کارت صدا قرار است قیمتی معادل 349 دلار داشته باشد. البته این قیمت بدون آمپلی فایر مخصوص هدفون آن که به جداگانه عرضه می شود است.

کارت صدای بعدی که به مشخصات آن اشاره می کنیم مدل ارزان تر Sound Blaster AE-7 است که همچنان مشخصات عالی و رده بالایی در کلاس خود دارد.

این کارت صدا مدل ارتقاء یافته AE-5 است که هم اکنون نیز در بازار موجود است. نسبت سیگنال به نویز آن 127 دسی بل، وضوح پخش صدا 32 بیت، نرخ نمونه برداری 384 کیلوهرتز و تبدیل دیجیتال به آنالوگ آن ESS SABRE 9018 است.

این کارت صدا نیز 229 دلار قیمت خواهد داشت و یک کنترل کننده صدا نیز به همراه آن عرضه خواهد شد. این کنترل کننده صدا دارای جک 3.5 میلی متری هدفون و 1.4 اینچی میکروفون نیز است.

البته سوالی که در اینجا مطرح می شود اینست که آیا این کارت صدا از کارت صدای EVGA NU Audio که قیمت آن 229 دلار است بهتر عمل می کند یا خیر؟ باید صبر کرد و وقتی این کارت های صدا به بازار عرضه شد عملکرد آن ها را سنجید و سپس نظر داد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها