معرفی نسل جدید مرسدس بنز GLA، جذاب و جوان‌پسند

0
461

مرسدس بنز با معرفی مدل جدید GLB رقابت با کراس‌اوورهای سنتی‌تری مثل ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 را هدف قرار داد و حالا پس از شش سال و فروشی بیش از یک میلیون دستگاه، نسل جدید GLA را معرفی کرده تا بهتر با کراس‌اوورهای کوچک و جوان‌پسندی همچون ب‌ام‌و X2 و آئودی Q2 مقابله کند. به گفتهٔ مرسدس بنز، نسل جدید GLA نسبت به قبل بیش از 10 سانتیمتر ارتفاع بیشتری دارد که این موضوع در کنار طول کمتر و عرض بیشتر، نمای حجیم‌تری به خودرو بخشیده است اما بااین‌حال به‌طورکلی GLA هنوز هم مثل یک هاچ‌بک کامپکت قدبلند به نظر می‌رسد.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، نسل جدید کوچک‌ترین کراس‌اوور مرسدس بنز 4,410 میلی‌متر طول، 1,834 میلی‌متر عرض و 1,611 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,729 میلی‌متر است. این یعنی حالا این ماشین 14 میلی‌متر کوتاه‌تر، 30 میلی‌متر عریض‌تر و 104 میلی‌متر بلندتر از قبل شده است. هرچند طول GLA کمتر از قبل شده اما فاصلهٔ محوری آن 30 میلی‌متر رشد داشته است که موجب شده خودرو جادارتر از قبل باشد به‌گونه‌ای که فضای پای عقب آن 116 میلی‌متر بیشتر شده است.

طبق محاسبات مرسدس بنز، نسل جدید GLA در طول چرخهٔ زندگی کامل خود به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کامپکت این شرکت تبدیل خواهد شد و تنها A کلاس بالاتر از آن قرار می‌گیرد. مدیر بازاریابی و فروش دایملر «بریتا سیگر» دراین‌باره می‌گوید: «تقاضای زیاد برای کراس‌اوورهای ما نشان می‌دهد که می‌توانیم در این بخش الگوی مناسبی را برای همهٔ خریداران خود ارائه کنیم. مدل‌های GLA و GLB یکدیگر را کامل می‌کنند. GLB کاربردی‌ترین و جادارترین نمایندهٔ خانوادهٔ کامپکت ما است درحالی‌که نسل جدید GLA برادر اسپرت آن محسوب می‌شود»

در داخل GLA مدل 2021 شاهد طراحی کاملاً جدیدی مشابه ساخته‌های اخیر مرسدس هستیم که یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن نمایشگرهای دوقلوی به هم چسبیده برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی است. این نمایشگرها در دو اندازهٔ مختلف شامل 7 اینچی یا 10.25 اینچی قابل انتخاب هستند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز را ارائه می‌کنند. نمایشگر سربالای تمام‌رنگی، ناوبری، کنترل صوتی و… هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند.

علاوه بر این، پکیج کمک‌راننده هم برای GLA جدید در نظر گرفته شده است که شامل دستیار فعال فاصله، دستیار فعال فرمان، دستیار فعال محدودیت سرعت، تنظیم‌کنندهٔ سرعت بر اساس مسیر، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار فعال نقاط کور، دستیار فعال ترمز، سیستم Pre Safe Plus و چند سیستم دیگر می‌شود؛ اما یکی از جدیدترین ویژگی‌های GLA خصوصاً برای این کلاس، سیستم کارواش است. این سیستم مثل مدل پرچم‌دار GLS، هنگام رفتن به کارواش آینه‌های جانبی را تا می‌کند، پنجره‌ها و سانروف را می‌بندد، برف‌پاک‌کن‌ها را غیرفعال می‌کند و حالت سیستم تهویه را به گردش هوای داخلی تغییر می‌دهد.

در بخش پیشرانه‌ها، خریداران آمریکایی امکان انتخاب مدل‌های GLA250 یا GLA250 4Matic را خواهند داشت که هردو به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 224 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. برای انتقال این نیرو یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که در GLA250 نیرو را به چرخ‌های جلو و در GLA250 4Matic به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف 8.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را دارد.

علاوه بر این دو مدل اما نسخهٔ اسپرت GLA35 AMG هم با 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور در ایالات‌متحده عرضه می‌شود که در مطلبی مجزا به‌طور کامل به آن خواهیم پرداخت. در بازارهای دیگری مثل اروپا نیز غیرازاین سه مدل مذکور، نسخهٔ ضعیف‌تر GLA200 هم قابل خریداری است. این مدل از یک موتور 1.3 لیتری بنزینی با 163 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 8.7 ثانیه زمان نیاز دارد. مشخصات نسخه‌های دیزلی GLA جدید اما هنوز اعلام نشده است.

مدل‌هایی از GLA که به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند به‌صورت استاندارد با پکیجی بنام مهندسی آفرود ارائه می‌شوند و از یک حالت رانندگی اضافی برخوردارند. نسل کاملاً جدید مرسدس بنز GLA از تابستان سال آینده با مدل 2021 راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها