معرفی 3 اپلیکیشن جایگزین گوگل،کروم و توئیتر

0
539

در طول همه گیری کروناویروس برنامه و اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه‌ی مکالمه‌های ویدئویی و همچنین سرگرمی وارد بازار شده‌اند و همزمان با ورود آن‌ها حریم خصوصی در معرض انواع خطرات سایبری قرار گرفت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techtimes، اگر به ناچار به این برنامه‌ها و برنامه‎های دیگری نیاز دارید و نگران حریم خصوصی‌تان هستید؛ می‌توانید از گزینه‌های زیر استفاده کنید؛ زیرا امنیت آن‌ها بسیار زیاد است.

گزینه 1 DuckDuckGo (جایگزین Google)

تسلط گوگل بر بازار موتورهای جستجو، نگرانی زیادی برای کاربران به وجود آورده است. گوگل می‌توان مکان و سایر داده‌های شما را به راحتی ردیابی کند. DuckDuckGo برخلاف گوگل اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی‌کند و ویژگی‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گزینه‌ی 2 مرورگر حریم خصوصی Epic (جایگزین کروم، فایرفاکس و سافاری)

در مقایسه با گوگل، مرورگر حریم خصوصی Epic ارجاع، ردیابی، تبلیغات و انتقال داده‌های IP را مسدود می‌کند. همچنین هر زمان که مرورگر را ببندید، به طور خودکار کوکی‌ها، تاریخچه و سایر اطلاعات حذف خواهد شد و شما می‌توانید همیشه در “حالت ناشناس” فعالیت کنید.

گزینه‌ی 3 Mastodon و Gab (جایگزین توئیتر)

بر خلاف فیس بوک و توئیتر اصل اساسی ماستودون عدم تمرکز است؛ این برنامه منبع باز بوده و هیچ گونه سانسوری را اعمال نمی‌کند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا فعالیت‌های خود را تعدیل و ایجاد کنند. با این حال، Mastodon به اشتباه به عنوان “Gab” شناخته می‌شود، یکی دیگر از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی که به سرورهای Mastodon مهاجرت کرده است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها