معضل هزینه 63 دلاری آمازون به ازای تحویل هر بسته با پهپاد

0
177

پیش بینی داخلی آمازون نشان می‌دهد تحویل هر بسته با پهپاد در سال 2025 بیش از 63 دلار آب می‌خورد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بیزینس اینسایدر، این موضوع حکایت از آن دارد که آمازون هنوز با مشکلات هزینه برای تحویل آخرین مایل دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر هزینه تحویل هر بسته به صورت عادی 5.5 دلار برای آمازون آب می‌خورد.

از سوی دیگر آمازون امسال قصد دارد تا تحویل بسته با پهپاد از طریق Prime Air را برای 1300 خریدار به صورت آزمایشی راه بیندازد.

برنامه بلندپروازانه آمازون برای تحویل گسترده بسته با هواپیماهای بدون سرنشین از طریق Prime Air با قیمت گزافی همراه خواهد بود.

پیش بینی داخلی، تحویل هر بسته با پهپاد در سال 2025 را 63 دلار می‌داند و این سالی است که امازون قصد دارد یک میلیون بسته را از طریق پهپاد به دست مصرف کنندگان برساند.

بدین ترتیب این رقم 20 برابر هزینه متوسط تحویل زمینی است که اکنون آمازون انجام می‌دهد اما در مقایسه با هزینه پهپادهای فعلی کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

آمازون قصد دارد بسته‌ها را به مشتریان «پرایم ایر» به صورت رایگان تحویل دهد.

این کمپانی بدون سر و صدا تحویل بسته به مناطق روستایی در اورگان و کالیفرنیا را به صورت آزمایشی انجام داده است.

بعد از گذشته 10 سال آمازون هنوز با این برنامه مشکل هزینه‌ای دارد و انداختن بسته جلوی درب مشتری در عرض یک ساعت معضلی است که حل نشده باقی مانده است.

گفتنی است «پرایم ایر» بخشی از تلاش گسترده آمازون برای یافتن راه حلی سریع و مقرون به صرفه برای مرحله تحویل نهایی یا همان Last Mile است.

این یکی از سخت‌ترین چالش‌های لجستیکی پیش روی تجارت الکترونیکی است و تحویل با پهپاد یکی از راه حل‌ها است.

در حال حاضر نسل فعلی پهپادهای آمازون هزینه 146 هزار دلاری دارد اما نسل بعدی 60 هزار دلاری می‌شود و از 5 کیلومتر به 15 کیلومتر مسافت امکان تحویل بیشتر را فراهم کرده و برد پروازی را 3 برابر می‌کند.

افزایش تعداد بسته‌ها در هر پرواز پهپادی نیز کارآیی آن را افزایش داده و هزینه‌ها را پایین‌تر می‌آورد.

پرایم ایر تا اواخر امسال روی 3 هزار کالا با وزن کمتر از 5 پوند {عمدتا لوازم دارویی، زیبایی و حیوانات خانگی} برنامه‌ریزی کرده که در سال 2023 به 4500 محصول افزایش پیدا خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها