مقاوم ترین کارت حافظه سونی رونمایی شد

0
514

کالاسودا – سریع ترین و مقاوم ترین کارت حافظه توسط سونی ساخته شده که عنوان سر سخت ترین کارت را از نظر مقاومت از آن خود کرده است.

سونی عکاسان پرماجرا که دوربین خود را به نقاط بکر می برند و علاوه بر آن دیگر تجهیزات نیز حمل میکنند و نیاز به یک کارت حافظه دارندبا هدف قرار داده که حمل و نقل آن ساده و سبک بوده و به جهت استفاده در لوکیشن های مختلف عکاسی دارای مقاومت و سر سختی زیاد نیز باشد.

همه این ویژگی ها در کارت حافظه جدید سونی با نام UHS-II از سری SF-G با ویژگی مقاومت به صورت یکپارچه وجود دارد تا کاملا در مقابل خم شدن، آب و گردو غبار مقاوم باشد. کارت ‌های جدید سری SF-G پیش از این در کنار یک کارت ‌خوان مخصوص پی‌ سی معرفی شده ‌اند. این کارت‌خوان امکان بهره بردن از مزیت‌ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی کارت ‌های مورد بحث را هنگام کار با رایانه‌های شخصی فراهم می‌ کند.

 سرعت خواندن اطلاعات این اس‌دی کارت‌ها ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات در آن‌ها ۲۹۹ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. اگر دوربین شما از UHS-II پشتیبانی کند، می‌توانید از سرعت بالای نوشتن و خواندن داده‌ در این کارت‌ های اس‌دی به‌منظور ثبت فیلم‌ هایی با کیفیت 4K و استفاده‌های سنگین دیگر بهره ببرید.

سونی در این باره چنین اظهار نظر کرد که کارت های حافظه جدید این شرکت 18 برابر قوی تر از کارتهای استاندارد سری 10N است که با استفاده از طراحی سه بعدی ساخته می شود و دارای توانایی مقاومت 180 نیوتن هستند. این کارت های جدید از موادی با سختی بالا ساخته شده که به سادگی خم نمی شود. همچنین دارای رتبه بندی IPX8 و IP6X است که برای محافظت در مقابل آب و گردو غبار استفاده می شود.

این کارت حافظه علاوه بر  محافظت در مقابل آسیب های فیزیکی ، از آسیب های نرم افزاری همانند شکست قفل امنیتی و قفل داده ها نیز حفاظت می کند. نکته جالب این است که سرعت در این کارت حافظه قربانی سختی و مقاومت نشده است و با کارت حافظه ای قوی طرف هستیم که عنوان سریع ترین حافظه قابل خواندن و نوشتن را به ترتیب تا 300 و 299 مگابایت بر ثانیه برای انتقال سریع و ضبط عکس های سنگین و ویدئوها دارا است.

این سری در ماه اکتبر به بازار خواهد آمد و ظرفیت های 32، 64 و 128 گیگابایتی آن به ترتیب با قیمت های 72، 132 و 275 دلار به فروش خواهد رسید.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید