مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی ؛ بررسی فاکتورهای مختلف

0
6725
مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی

مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی یکی از فاکتورهای مقایسه میان این دو گوشی است که از اهمیت زیادی در میان کاربران برخوردار است.

اهمیت مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی

امروزه دوربین به یکی از ضرورت ها در گوشی های هوشمند تبدیل شده است. بسیاری از کاربران در هنگام مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی نکاتی را مد نظر قرار می دهند. مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی از چند جهت صورت می گیرد که با توجه به مدل این برندها متفاوت است. برای مثال گوشی های میان رده سامسونگ همچون سری A اکنون از ویژگی های بسیار خوب دوربین بهره مند هستند که یکی از معیارهای مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی است.

لنزهای لایکا در گوشی های هوآوی

هوآوی همانگونه که در پی توسعه چیپست کایرین خود است، در پی همکاری با شرکت بزرگ لایکا که تولید لنزهای این برند را بر عهده گرفته و همچنین با کمک هوش مصنوعی، نمونه های موفقی را در عکاسی در گوشی های میت 10 خود عرضه کرد. همکاری لایکا و هوآوی از سال 2014 شروع شد و این همکاری سبب رشد جریان تازه ای در این زمینه شد که می تواند آینده عکاسی در گوشی های هوآوی را دگرگون کند و یکی از معیارهای انتخاب کاربران در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی در گوشی های این دو برند باشد. لنزهای P9 و P9 Plus لنزهای لایکا را در گوشی‌ های Huawei با دیافراگم 2.2 و 2.5 قراردادند. همچنین گوشی هوشمند هوآوی پی 20 پرو نیز اولین گوشی هوشمند است که با یک دوربین سه‌ گانه طراحی‌ شده که حاصل همکاری طولانی مدت برند هوآوی با لایکا و می تواند در مقایسه دوربین سامسونگ و هواوی موثر باشد. در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی به این نکته باید توجه کرد که هوآوی با بهره‌گیری از عملکرد تصویربرداری در کلاس DSLR، عصر جدیدی در دوربین گوشی ‌های هوشمند معرفی کرده است که مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی را ارزنده تر می کند.

مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی

مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی از نظر ویژگی های جدید

اما ویژگی های جدیدی نیز در دوربین های سامسونگ وجود دارد که کار را در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی سخت تر می کند. برای مثال طراحی گلکسی های سری A به گونه ای انجام رسیده است که دکمه شناور برای شاتر در نظر گرفته شده تا دست راحت تر گوشی را در دست بگیرد. در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی به این نتیجه می رسیم که بخش تنظیمات دوربین اصلی با داشتن گزینه ‌های عکاسی پیشرفته یا  (Pro)، حالت عکاسی واید یا پانوراما، مرور زمان خودکار (Hyperlapse)، عکاسی در شب، فناوری HDR و حالت غذا (Food Mode) کلکسیون کاملی برای عکاسی حرفه ‌ای کاربران و افرادی که قصد مقایسه گوشی ها از نظر مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی  فراهم کرده است. جالب است بدانید که در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی بخشی مختص عکاسی در شب با نام حالت شب یا night mode وجود دارد. در واقع بخش حالت شب در دوربین گوشی های سامسونگ گلکسی A مدل 2017 این امکان را به کاربران می دهد که داده است تا صفحه نمایش در حالت سلفی را به فلش تبدیل کرده و عکس های روشنی در محیط های تار و تاریک بگیرد و اگر می خواهید در شب عکاسی کنید این حالت را در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی لحاظ کنید. همچنین در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی باید به این نکته دقت کرد که گوشی های سامسونگ دارای تبدیل عکس به فایل gif و همچنین تصاویر حرکتی با اسلوموشن هستند که می تواند برای افرادی که سعی در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی دارند مفید باشد.

مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی از نظر حسگرها

پیش از این سامسونگ در زمینه عکاسی گوشی های هوشمند از بقیه برندها جلوتر و یکی از بزرگترین نقاط فروش آن بود، اما اکنون با وجود رقبایی مانند هوآوی، کاربران بیشتر از پیش در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی تحقیق می کنند. سامسونگ حتی موفق به توسعه حسگرهای isocell در دوربین های خود شد تا از اتکا به تولیدکنندگانی چون سونی برای تامین ماژول دوربین های خود جلوگیری کند که این یکی از نقاط قوت در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی است. به نظر می رسد این استراژی جواب داده و سامسونگ به خوبی روی ویژگی دوربین های خود مانور داده است تا در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی پیروز باشد. با درک اهمیت دوربین در گوشی هوشمند، هوآوی نیز با همکاری لایکا، اولین لنز این شرکت را به گوشی های P9 آورد و اخیرا نیز گوشی های p20 سیستم دوربین سه گانه را در این گوشی به ارمغان آورده است. در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی بهتر است به این مسئله توجه کنید که سنسور اصلی RGB این دوربین حدود ۲۰ درصد نور بیشتری نسبت سنسور کوچکتر به کار رفته در دوربین گوشی ‌های رقیب را می‌تواند جذب کند و می تواند در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی مدنظر قرار گیرد. همچنین مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی از نظر سنسور مونوکروم این دوربین اموری از قبیل ایجاد افکت Bokeh گرفته تا کاهش نویز و افزایش کیفیت عکس در هنگام زوم کردن و همچنین کاهش نویز در نور کم را انجام می دهد که امری مهم در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی است.

مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی

مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی از نظر تعداد دوربین

تعداد دوربین یکی از معیارهای مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی در سالهای اخیر شده است و این برندها اکنون به دنبال عرضه دوربین های چهارگانه هستند. بهتر است در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی به این مسئله توجه کنید که گلکسی A9 نخسیت گوشی هوشمند سامسونگ با دوربین چهارگانه است. از طرف دیگر هوآوی نیز بیکار ننشسته و به این معیار مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی پرداخته و قرار است در گوشی هواوی نوا 3 آی (Huawei Nova 3i) از چهار دوربین با هوش مصنوعی  بهره برد تا در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی عملکرد بهتری داشته باشد. هوش مصنوعی امروزه یکی از معیارهای مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی در نظر گرفته شده و این دو برند برای اینکه در مقایسه دوربین سامسونگ و هوآوی سربلند بیرون آیند، از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها