مقایسه مک مینی 700 دلاری با مک پرو 9000 دلاری در ادیت ویدئویی

0
11631

مایکل توبین اخیرا دو محصول اپل را مورد مقایسه قرار داده که برای علاقمندان به ادیت ویدئویی بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

به گزارش کالاسودا، وی در این ویدئو مک مینی 700 دلاری مجهز به چیپست جدید M1 اپل را با دسکتاپ مک پرو 9 هزار دلاری مقایسه کرده است.

مک پرو 160 گیگ رم، با گرافیک استاندارد 580x و گرافیک دوم radeon W5700x با 24 گیگ رم ویدئویی دارد.

هر دو 256 حافظه ذخیره سازی دارند اما به مک پرو 2 ترابایت حافظه nvme اضافه شده است.

 

مایکل به بنچمارک و شاخص‌های امتیاز دهی در این مورد اعتقاد ندارد و می‌گوید تنها در عمل است که می‌توان سرعت و قوی‌بودن سیستم را با چشم دید و درک کرد.

وی در بخش مقایسه از فاینال کات پرو برای ادیت ویدئویی استفاده می‌کند.

سپس فتوشاپ را باز کرده و در عین حال در بخش مولتی تسکینگ هم زمان ویدئوهای 8K یوتیوب را می‌بیند و یا ادیت ویدئویی را انجام می‌دهد تا ببیند چقدر فرق میان مک مینی 700 دلاری و مک پرو 9000 دلاری است.

یکی از نکات جالب در این ویدئو دوبرابر بودن سرعت رایت روی مک مینی در مقایسه با مک پرو است. سرعت رایت روی مک مینی 2321 مگابیت بر ثانیه و روی مک پرو 852 مگابیت بر ثانیه بود. سرعت خوانش دیتا نیز در مک مینی بالاتر از مک پرو درآمد!

البته که وی با مک پرو است و چیزی غیر از این هم نباید باشد اما سوال بزرگی که مطرح می‌شود آیا برای همه چند دقیقه رندرگیری و ذخیره سازی و ویرایش فایل‌ها مهم است یا فقط برای عده‌ای؟

منظور وی این است که کاربری که ثانیه‌ها برایش مهم است قطعا باید به سوی بهترین سیستم پیش برود اما اگر دقایق خیلی فرقی نمی‌کند، همان مک مینی 700 دلاری هم بسیاری از کارهای مک پرو 9000 دلاری را انجام می‌دهد.

مایکل مستقیم نتیجه‌گیری نمی‌کند و آن را به عهده کاربر در بخش نظرات می‌گذارد تا ببیند کاربران چه می‌گویند.

یکی از کاربران می‌گوید مک مینی شاید مثل لامبورگینی کوچک شده باشد که نیازهای برخی را تامین می‌کند اما هرگز لامبورگینی واقعی نمی‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها