ملخ‌ هایی که بوی سرطان را حس می‌کنند

0
912

محققان یک سیستم غربالگری سرطان توسط ملخ را طراحی کردند که قادر است بوی سرطان را تشخیص دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از engadget، در ابتدای همه گیری کروناویروس محققان سگ‌ها را برای تشخیص عفونت‌های COVID-19 در انسان آموزش دادند و نتایج قابل پیش بینی بود. از آنجایی که نگهداری و آموزش سگ گران است؛ محققان سعی دارند این پیشرفت را در سایر جانداران مانند حشرات به کار گیرند.

با این حال، ایده استفاده از حیوانات برای شناسایی انسان‌های بیمار ایده خوبی است و تیمی از محققان دانشگاه ایالتی میشیگان به روشی جدید به آن پرداختند.

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله bioRXiv منتشر شد، محققان سیستم غربالگری سرطان توسط ملخ را تست کردند.

بر اساس بررسی فناوری MIT، این فناوری شامل ملخ‌هایی است که به‌وسیله جراحی با الکترودهایی که توسط پروفسور دباجیت ساها و همکارانش در لوب‌های مغز آنها کاشته شده است تغییر یافته‌اند.

علاوه بر این، این تیم سه نوع مختلف از سلول‌های سرطانی دهان انسان را رشد دادند و دستگاهی برای جذب گازهای متساعد شده از این بافت‌ها ساختند. سپس از آن برای رساندن بوی گاز به حشرات استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که مغز ملخ‌ها به هر نوع بافت متفاوت پاسخ داده و می‌تواند سلول‌های بیمار را با ثبت گازها با موفقیت شناسایی کنند.

این مطالعه هنوز توسط محققان دیگر مورد بررسی قرار نگرفته است، و ممکن است سازمان‌هایی مانند غذا و دارو چنین رویه‌ای را تأیید نکنند.

ساها و تیمش قصد دارند به کار روی پروژه ادامه دهند. سیستم فعلی آنها به 6 تا 10 مغز ملخ نیاز دارد. او امیدوار است که الکترودهای جدید به تیمش اجازه دهند تا نورون‌های بیشتری را ثبت کنند و در نتیجه یک مغز ملخ برای غربالگری فردی کافی باشد. همچنین می‌خواهند دستگاه نگهدارنده مغز و آنتن را به صورت قابل حمل طراحی کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها