ممنوعیت ارسال پیامک های انبوه

0
195

رگولاتوری به ممنوعیت ارسال پیامک های انبوه رای داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه بدون اجازه مشترک ممنوع است و با شرکت‌های متخلف در این حوزه برخورد می‌شود.

مجید حقی معاون‌ امورپستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد، براساس بررسی های رگولاتوری، برخی از شرکتهای فعال در حوزه ارسال پیامک انبوه اذعان کرده‌اند امکان ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به شماره مشترکانی را دارند که با استفاده از سامانه #۸۰۰* دریافت هرگونه پیامک تبلیغاتی را برای شماره‌های خود مسدود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات مصداق فعالیتهای غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات بوده و اعمال مقررات در مورد آنها از وظایف و اختیارات رگولاتوری است، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه می‌بایست از ارایه خدمات مستقیم یا غیرمستقیم به این دسته از شرکتها جلوگیری کنند و این شرکتها نیز وظیفه دارند ارایه سرویسهای غیرمجاز و همچنین تبلیغات خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارایه چنین سرویسی را متوقف کنند.

حقی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین، این موضوع به همراه لیست اسامی شرکتهای متخلف به پلیس فتا اعلام شده است.

یادآور می شود، رگولاتوری مسئول قطع سیم کارت های ارسال کننده اینگونه پیامک هاست و تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار سیم کارت مزاحم و ارسال کننده پیامک مزاحمتی از سوی رگولاتوری قطع شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها