منظور از Stock Android چیست؟

0
282

شاید اصطلاح “Stock Android” را در دنیای گوشی‌های هوشمند شنیده‌اید. این اصطلاح عموماً برای توصیف تجربه کاربری در گوشی هوشمند استفاده می‌شود؛ اما معنای آن در طی این سال‌ها تغییر کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek؛  استوک اندروید یک سیستم عامل متن باز است که هرسال توسط گوگل به‌روز رسانی می‌شود.

استوک اندروید از نظر فنی همان AOSP است

در واقع استوک اندروید ابتدایی‌ترین سطح اندروید است که بیشتر ویژگی‌های اندروید؛ اما نه همه‌ی آن‌ها را در خود جای داده است.

“Stock Android” پایه‌ای است که هر گوشی و تبلت اندرویدی بر روی آن ساخته شده است.

Stock Android شامل هیچ برنامه‌ی گوگلی نیست و این نقطه‌ی آغازی برای تولیدکنندگانی مانند سامسونگ است که ویژگی‌های سفارشی خود را اضافه کنند. علاوه بر این سایر توسعه دهندگان برای تست برنامه‌ها و بازی‌های خود از استوک اندروید استفاده می‌کنند.

اصطلاح دیگری که ممکن است در استوک اندروید شنیده باشید “AOSP” است.

AOSP مخفف Android Open-Source Project است. هر دوی این اصطلاحات به ابتدایی‌ترین نسخه اندرویدی اشاره دارد.

 از نظر فنی، گوشی‌های هوشمند، «Stock Android» یا «AOSP» اجرا نمی‌کنند. پس چرا این اصطلاح تا این حد استفاده می‌شود؟

در ابتدا، گوشی‌های گوگل و اولین گوشی‌های موتورولا DROID نرم افزاری را اجرا می‌کردند که بسیار شبیه به AOSP بود.

گوگل به این نرم افزار پایبند بود. این شرکت در نهایت گوشی‌های «نکسوس» را عرضه کرد، که کاربران گمان می‌کردند استوک اندروید را اجرا می‌کنند. در واقع این اصطلاح باقی مانده از گوشی‌های قبلی گوگل است. اما امروزه این گوشی‌ها استوک اندروید را اجرا نمی‌کنند؛ اما کاربران پوسته‌ی گوشی‌های گوگل را به نام استوک اندروید می‌شناسند.

گوشی های گوگل پیکسل اندروید استوک را اجرا نمی‌کنند

بیشتر سردرگمی‌ها به این دلیل ایجاد می‌شود که نام اختصاصی برای نرم افزار دستگاه‌های پیکسل وجود ندارد. مثلاً سامسونگ دارای One UI، وان پلاس دارای OxygenOS و اچ‌تی‌سی  دارای Sense UI، و سایر برندها پوسته‌های مخصوص به خود را دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها