مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 14 ، iPadOS 14 وWatchOS 7

0
180

اپل امروز 16 سپتامبر 2020، نسخه‌ی iOS 14 و iPadOS 14 را منتشر می‌کند. در اینجا ویژگی‌های مهم آخرین نسخه سیستم عامل آیفون و آیپد به همراه ویژگی‌های جدید watchOS 7 و AirPods اپل ذکر شده است.

پشتیبانی از ویجت

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، ابزارک ها یا ویجت از زمان iOS 12 در آیفون در دسترس هستند، اما اکنون در صفحه‌ی اصلی گوشی‌های هوشمند توسعه یافته‌اند. پس از به روزرسانی جدید، کاربران می‌توانند ویجت ها را از گالری بیرون بکشند و آن‌ها را در هر نقطه از صفحه اصلی خود قرار دهند و یا آن را تغییر اندازه دهند.

برنامه Library و گروه بندی خودکار

در iOS 14 برنامه‌های مرتبط به طور خودکار در یک کتابخانه جداگانه مرتب می‌شوند. مشابه پوشه‌ها، برنامه‌ها در یک باکس دسته بندی شده قرار می‌گیرند که مرتب سازی آن‌ها آسان‌تر است.

رابط کاربری جدید سیری

در رابط کاربری جدید Siri، آرم متحرک Siri در پایین صفحه نمایش داده می‌شود و کل صفحه را نمی‌گیرد. نتایج جستجو نیز به صورت یک عنوان شناور کوچک در بالای صفحه، نمایش داده می‌شود.

مسیج های پین شده، پاسخ‌های درون خطی، منشن ها

اپل به شما این امکان را می‌دهد مکالمات مورد علاقه یا مهم خود را در Messages به راحتی مدیریت کنید. در iOS 14، می‌توانید مکالمه‌ها در مسیج درگ کرده و آن را در بالای برنامه سنجاق کنید. علاوه بر این ویژگی‌های دیگری در بخش پیام‌های گروهی به کار گرفته شده است.

اگر از طرفداران Memojis اپل هستید، چندین ویژگی جدید شخصی سازی در این نسخه قرار داده شده است. علاوه بر 20 سبک جدید مو و سر، چندین گزینه سنی، ماسک‌های صورت و سه برچسب Memoji نیز در دسترس است.

حالت تصویر در تصویر iOS 14

Picture-in-Picture (PiP) به شما امکان می‌دهد یک ویدیو را آغاز کرده و سپس هنگام انجام کارهای دیگر به صورت یک پنجره شناور آن را مشاهده کنید.

مسیرهای دوچرخه سواری در Apple Maps

در iOS 14 می‌توانید در مسیر دوچرخه سواری؛ راهنما دریافت کنید. مشابه Google Maps، می‌توانید چندین مسیر را انتخاب کنید و از قابلیت‌های آن در حین دوچرخه سواری بهره ببرید.

 برنامه ترجمه جدید

درست مانند گوگل ترنسلیت گوگل، اپل یک حالت مکالمه‌ای را ارائه می‌دهد که به دو نفر اجازه می‌دهد با آیفون صحبت کنند و از گوشی بخواهند زبانی را که صحبت می‌کنند را ترجمه کنند.

امکان تنظیم برنامه‌های پیش فرض ایمیل و مرورگر

اپل به دارندگان آیفون اجازه می‌دهد برنامه‌های شخص ثالث را به عنوان پیش فرض تنظیم کنند. این قابلیت در مورد تنظیم پیش فرض ایمیل و برنامه‌های مرورگر تأیید شده است.

iPadOS 14

تقریباً همه ویژگی‌های اعلام شده برای iOS 14 در iPadOS 14 نیز عرضه می‌شود. در اینجا برخی از ویژگی‌های اختصاصی iPad ذکر شده است.

صفحه تماس جدید در iPadOS 14

همانند سیری، تماس‌های دریافتی کل صفحه نمایش شما را اشغال نمی‌کند. در عوض، یک جعبه اطلاع رسانی کوچک در بالای صفحه ظاهر می‌شود.

پنجره جستجوی شناور در iPadOS 14

همانند سیری و تماس‌های دریافتی، کادر جستجو دیگر کل صفحه نمایش را اشغال نمی‌کند و طراحی جمع و جور جدیدی دارد.

علاوه بر این، جستجوی کلی به این ویژگی اضافه شده که علاوه بر برنامه و اطلاعات آنلاین، می‌توانید اطلاعاتی را از داخل اپل و برنامه‌های شخص ثالث مانند نوت پیدا کند.

پشتیبانی از Apple Pencil در باکس متنی و موارد دیگر

ویژگی جدیدی به نام Scribble به شما این امکان را می‌دهد در جعبه‌های متنی بنویسید. علاوه بر این، اپل یادداشت‌های دست نویس را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید دست خط خود را کپی کرده و متن را تایپ کنید.

watchOS 7

watchOS 7 تقریباً تغییرات قابل توجهی نداشته است. اما برخی از ویژگی‌های جدید آیفون، از جمله گزینه ناوبری با دوچرخه سواری، در این سیستم در دسترس است. در این بخش به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

ردیابی خواب در watchOS 7

به اشتراک گذاری چهره در watchOS 7

برنامه Activity در iOS 14 به Fitness تغییر نام داد

تشخیص شستشوی دست در watchOS 7

تشخیص تغییر مکان فضایی صوتی و خودکار برای AirPods

شخصی سازی CarPlay و کنترل اتومبیل

CarPlay چندین تغییر کوچکتر دارد. ابتدا می‌توانید تصویر زمینه نرم افزار اطلاعات و سرگرمی را تغییر دهید. دوم، اپل گزینه‌هایی را برای مکان یابی پارک، سفارش غذا و یافتن ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی اضافه کرده است.

علاوه بر این، اپل با چندین سازنده اتومبیل (از جمله BMW) در حال کار است و به شما اجازه می‌دهد از آیفون به عنوان کی لس استفاده کنید. اپل در تلاش است تا با استفاده از فناوری داخلی U1 بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب یا کیف به این ویژگی دست پیدا کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها