مهم‌ترین گوشی‌های مورد انتظار سال 2020 را بشناسید

0
704

سال 2020، تا اینجای کار برای هواداران گوشی‌های همراه، آغاز خوبی داشته است.

به گزارش کالاسودا و نقل Android Authority، ما شاهد معرفی گوشی‌های مهمی مثل Galaxy S10 Lite، Galaxy Note 10 Lite و OnePlus Concept One بوده‌ایم. علاوه بر این‌ها، ما در ماه‌های آینده شاهد گوشی‌های پرچم‌دار و میان رده از سوی شرکت‌های سامسونگ، هوآوی، ال-جی و حتی گوگل خواهیم بود.

این فهرستی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که انتظار عرضه‌ی آن‌ها را در ماه‌های آینده داریم.

 

Samsung Galaxy S20 Series

گفته می‌شود سه گوشی جدید از این سری، یعنی گوشی‌های Galaxy S20، S20 Plus و S20 Ultra قرار است در تاریخ 11 فوریه و در نشست خبری سامسونگ در سن فرانسیسکو معرفی شوند.

بر اساس شایعات، تنها تفاوت بین این سه مدل ابعاد نمایشگر و حجم باتری آن‌ها خواهد بود. همچنین این گوشی‌ها مجهز به نمایشگرهای خمیده، اسکنرهای اثرانگشت و تراشه‌های Snapdragon 865 یا Exynos 990 خواهند بود.

همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون نخواهند بود.

 

Samsung Galaxy Z Flip

این گوشی سامسونگ که قرار است از نسل جدید گوشی‌های خم شونده‌ی این شرکت باشد هم قرار است در تاریخ 11 فوریه معرفی شود.

بر اساس شایعات پیرامون آن، این گوشی قابلیت خم شدن از روی هر دو محور افقی و عمودی را خواهد داشت. از مشخصات فنی تائید نشده‌ی آن می‌توان به یک چیپست Snapdragon 855، یک دوربین 10 مگاپیکسلی جلو و برچسب قیمتی در حدود 1000 دلار اشاره کرد.

 

Xiaomi Mi 10 Series

سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی شامل دو گوشی Mi 10 و Mi 10 Pro خواهد بود. هر دوی این گوشی‌ها قرار است در ماه فوریه معرفی شوند.

برحسب شایعات این گوشی‌ها به چیپست‌های Snapdragon 865 و قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز خواهند بود و در کیفیت دوربین، حافظه و حجم باتری باهم تفاوت خواهند داشت.

طبق رسم همیشگی شیائومی، انتظار می‌رود این گوشی‌ها از بقیه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار رقیب، بسیار ارزان‌تر باشند.

 

LG G9 ThinQ و V60 ThinQ

شرکت ال-جی اطلاعات زیادی را در مورد G9 منتشر نکرده است. بااین‌حال برحسب اطلاعات درز پیداکرده، گفته می‌شود که این گوشی 4 دوربین عقب، یک اسکنر انگشت روی نمایشگر و نمایشگری با ابعاد حدود 6.7 تا 6.9 اینچ خواهد داشت.

در مورد گوشی V60، تقریباً هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و فقط در همین حد می‌دانیم که این شرکت، مکانیسم اتصال نمایشگر دوم را از نو طراحی کرده است و این گوشی ازنظر سخت‌افزاری هم بسیار قدرتمند به همراه ویژگی 5G خواهد بود.

این گوشی‌های در فوریه‌ی 2020 در شهر بارسلونا معرف خواهند شد.

 

ZTE Axon 10S Pro 5G

این گوشی قرار است ترکیبی از مشخصات فنی عالی، طراحی بی‌نظیر و قیمتی مناسب باشد که آن‌ها به رقیبی جدی برای همه‌ی پرچم‌دارهای رقیب تبدیل کرده است.

گفته می‌شود این گوشی نمایشگری 6.47 اینچی با رزولوشن FHD+ و از نوع OLED خواهد داشت و از تراشه‌ی Snapdragon 865 بهره می‌برد.

زمان دقیقی برای معرفی آن وجود ندارد.

 

Sony Xperia 5 Plus

انتظار می‌رود سونی، این گوشی را در تاریخ 24 فوریه‌ی امسال در شهر بارسلونا معرفی کند.

گفته می‌شود این گوشی 3 دوربین در پشت، یک اسکنر اثرانگشت در حاشیه‌ی گوشی و یک حس‌گر نوری داشته باشد. البته خبری از جک هدفون روی این گوشی نیست.

طبق پیش‌بینی‌ها، این گوشی از یک تراشه‌ی Snapdragon 865 بهره خواهد برد و نمایشگر آن‌هم 6.6 اینچ و از نوع OLED خواهد بود.

 

Huawei P40

هوآوی اعلام کرده است که امسال قرار است در ماه مارس و در شهر پاریس، از گوشی‌های P40 و P40 Pro رونمایی کند. درست مثل گوشی‌های قبلی سری P، این گوشی‌ها هم مجهز به دوربین‌های قدرتمند خواهند بود و گفته می‌شود مدل استاندارد 4 دوربین پشت و مدل Pro هم 5 دوربین پشت خواهد داشت.

همچنین دوربین‌های مدل استاندارد قابل به ارائه‌ی زوم اپتیکال 5 برابری خواهند بود، درحالی‌که مدل Pro زوم اپتیکال 10 برابری خواهد داشت.

در حال حاضر هنوز از وضعیت عرضه‌ی این گوشی‌ها در آمریکا هیچ اطلاعاتی منتشرنشده است.

 

OnePlus 8 Series

نسل بعدی از گوشی‌های پرچم‌دار OnePlus شامل مدل‌های 8، 8 Pro و 8 Lite خواهد بود. دو مدل اول قرار است گوشی‌های سطح بالا باشند، درحالی‌که مدل سوم یک میان رده محسوب می‌شود.

شایعات می‌گویند که مدل Pro قرار است یک دوربین سلفی باز شونده و یک حس‌گر نوری برای محاسبه‌ی عمق و فاصله داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که نرخ بروز رسان صفحه از 90 هرتز به 129 هرتز ارتقاء خواهد یافت.

این گوشی‌ها قرار است در ماه مِی‌ رونمایی شوند.

 

Google Pixel 4A

برحسب اطلاعات درز پیداکرده، گوگل قرار است امسال فقط یک گوشی، آن‌هم با نام Pixel 4A عرضه کند. این گوشی نمایشگری با ابعاد 5.81 اینچ و یک اسکنر اثرانگشت در پشت خواهد داشت.

این گوشی خوشبختانه به یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز خواهد بود و انتظار می‌رود برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها، بدنه‌ی آن تمام پلاستیکی باشد.

 

Asus ZenFone 7

در مورد این گوشی می‌توان در یک‌کلام گفت که هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. نه اطلاعاتی در مورد آن درز پیداکرده است و نه حتی شایعه‌ای در مورد آن وجود دارد. پس نمی‌توانیم کوچک‌ترین حدسی در مورد مشخصات فنی آن بزنیم.

بااین‌حال پس از استقبال خوب از گوشی ZenFone 6، می‌توان تا حدودی با اطمینان گفت که این گوشی هم در راه مدل قبلی قدم بر خواهد داشت.

انتظارات ما بر این است که ایسوس نمایشگر LCD گوشی قبلی را با مدل جدید، به OLED ارتقاء دهد. همچنین می‌توان به قطع به‌یقین گفت که این گوشی هم از همان تکنولوژی دوربین چرخان گوشی قبلی بهره خواهد برد.

به‌احتمال‌زیاد، این گوشی در ماه مِی معرفی خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها