گوگل به صورت رسمی توسعه موتور جستجوی چینی Dragonfly را کنسل کرد

0
143
گوگل به صورت رسمی توسعه موتور جستجوی چینی Dragonfly را کنسل کرد

کار روی موتور جستجوی چینی پایان یافته و گوگل اعلام کرده است که طرح این شرکت برای توسعه موتور جستجو مخصوص کاربران چینی لغو شده است.

پروژه کنسل شده چه نام داشت؟

طرح جنجالی گوگل برای موتورهای جستجوی چینی به نام Dragonfly رسما لغو شده است. معاون رئیس سیاست عمومی، کاران باتیا به کمیته قضایی سنای آمریکا بیان کرد که کار بر روی موتور جستجوی سانسور شده چین، “به اتمام رسیده است.” یک سخنگوی بعدا تأیید کرد که گوگل هیچ برنامه ای در مورد رونمایی یک موتور جستجو در چین ندارد و هیچ کار دیگری برای چنین پروژه ای انجام نمی دهد.

مشکل موتور جستجوی چینی Dragonfly چه بود؟

در حالی که سیاست گوگل در مورد پروژه Project Dragonfly مبهم بوده است، جزئیات و اسناد به بیرون درز یافته نشان می دهد که برنامه جستجوگر مرکزی چین با مشکلاتی مواجه بوده است. به طور مثال این موتور جستجو به طور خودکار وبسایت هایی را که توسط فایروال هایی به نام Great Firewall مسدود شده است شناسایی کرده و آنها را از نتایج جستجو حذف می کند.

مشکل موتور جستجوی چینی Dragonfly چه بود؟

این شامل اطلاعاتی درباره سخنرانی آزاد و مخالفان سیاسی و همچنین هر گونه اشاره منفی به دولت های اقتدارگرا است. این در حالی است که پیش از این یکی از کارمندان قبلی گوگل پروژه توسعه موتورجستجوی اینترنتی در چین را نگران کننده خوانده بود. علاوه برآن انتقادات زیادی از توسعه پروژه دراگون فلای شده بود.

جزئیاتی که منتشر نشد

در حالی که گوگل پیش از این تائید کرده بود که روی انجام این پروژه تمرکز کرده و جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه نخواهد کرد و انتظار داشتیم خبری مبنی بر توسعه و پیشرفت این پروژه بشنویم تا کنسل شدن آن. با این حال ساخت این موتور جستجو پر حاشیه بوده و دراگون فلای را با واکنش های جهانی مواجه کرده است و گوگل در نهایت قید این پروژه زده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها