موسس علی بابا به بازنشستگی نزدیک می شود

0
2919

کالاسودا – جک ما، میلیونر و موسس استارتاپ چینی علی بابا بیان کرده که همین هفته بازنشستگی خود را اعلام می کند و بقیه عمرش را صرف امور خیریه و کارهای بشردوستانه خواهد کرد.

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و موسسین چینی در حال بازنشسته شدن است. به گفته نیویورک تایمز جک ما 53 ساله بنیانگذار و مدیر اجرایی علی بابا، روز جمعه اعلام کرد که به زودی در این شرکت بازنشسته می شود. او گفت که دلیل این کار استراحت و تمرکز برای آموزش و امور بشردوستانه است.

جک ما به همراه 17 نفر دیگر در ساعت 1999، این شرکت را تاسیس کرد. تاسیس علی‌بابا، جک ما را با ثروت ۴۰ میلیارد دلار به ثروتمندترین مرد چین تبدیل کرد. او همچنان به سمت خود در هیئت مدیره ادامه خواهد داد.

جالب است بدانید که جک ما سه بار در آزمون ورودی دانشگاه چینی رد شد. اما این مسئله سبب نا امیدی او نشد. سرانجام او در مؤسسه هانگزو که در حال حاضر به عنوان دانشگاه هانگزو شناخته می ‌شود رفت و در سال ۱۹۸۸ با رشته دبیری انگلیسی فارغ‌ التحصیل شد. جک ما پشتکاری زیادی در پیدا کردن شغل داشت و حتی رد شدن او در 30 مصاحبه شغلی از جمله مجموعه رستوران های KFC او را سرخورده نکرد. در نهایت وی پس از فارغ ‌التحصیلی، مدرس انگلیسی و تجارت بین ‌المللی در دانشگاه هانگزو دیانزی شد.

استارتاپی که او تاسیس کرده، با 500 میلیون مشتری رقیب جدی آمازون در چین است و اکنون به شرکت 420 میلیارد دلاری تبدیل شده است و همه چیز برای فروش در اختیار مشتریان قرار می دهد که از لباس تا سیمان ساختمان را شامل می شود! علی بابا اکنون به حوزه پرداخت های دیجیتال، بانکداری آنلاین، محاسبات ابری و رسانه های دیجیتال و سرگرمی نیز ورود پیدا کرده و روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است. علی‌بابا همواره به آمازون چین معروف بوده است. این شرکت برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ به سودآوری رسید. وب‌ سایت علی‌بابا جزء معروف‌ترین سایت‌ های دنیا است که به ارائه کالا به مردم می‌پردازد.

جک دوست دارد که دوباره تدریس را آغاز کند و آن را به فعالیت های بشردوستانه گره بزند. او در این باره می گوید» من فکر می کنم یک روز و به زودی به تدریس بازگردم. جک ما گفته است در حال تهیه برنامه های بشردوستانه اش در بنیادی برای 10 سال آینده است. این کارآفرین چینی توانسته یکی از موفق ترین شرکت های این کشور را تاسیس کند و به نظر می رسد در امر کارآفرینی، تدریس و اقدامات خیرخواهانه نیز به همان اندازه موفق باشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها