موشک Falcon 9 از سوی SpaceX به فضا پرتاب شد

0
502
موشک Falcon 9 از سوی SpaceX به فضا پرتاب شد|کالاسودا

موشک Falcon 9 از سوی SpaceX به فضا پرتاب شد|کالاسوداکالاسودا_  موشک Falcon 9 از سوی SpaceX به فضا پرتاب شد . این موشک که از سوی شرکت SpaceX به فضا پرتاب شده، از مقر نیروی هوایی وندربرگ در کالیفرنیا به فضا ارسال شده است.

 اما چرا موشک های SpaceX تا این حد برای دنیای فضانوردی مهم است . پاسخ نخست شاید به پیشگامی و هوشیاری این شرکت فضایی در ارائه ابداعات مدرن مرتبط باشد .

از سوی دیگر با توجه به رسمی بودن فعالیت های این شرکت در ایالات متحده  و نوع فعالیت های این شرکت ، پیش بینی می شود موشک های SpaceX  جزو مهم ترین دستاوردهای تاریخ معاصر در عرصه فضا تلقی شوند . Falcon 9  تا کنون ۲۰ مرتبه  فرود آمده است.  این شرکت در ۲۰۱۸ میلادی ۴ ماموریت دیگر برای ایریدیوم انجام می دهد تا ۳۵ ماهواره دیگر به مدار زمین ببرد.

از سوی دیگر ، مدتی پیش نیز ؛ این موشک در ماه ژوئن  ۱۰ ماهواره به آسمان برده بود. بنابراین این  مرتبه دوم است که موشک مذکور همراه ماهواره های ایریدیوم به آسمان می رود. SpaceX  تاکنون ۴۰  ماهواره ایریدیوم را در  ۴  ماموریت جداگانه در سال جاری به فضا برده است.

نوع فعالیت های  این موشک حامل  ۱۰ ماهواره مخابراتی Iridium Next است که به بقیه ماهواره های ایریدیوم در فضا افزوده می شود.

جالب آنکه این موشک در ماه ژوئن نیز ۱۰ ماهواره به آسمان برده بود. بنابراین این دومین بار است که موشک مذکور همراه ماهواره های ایریدیوم به آسمان می رود. SpaceX  تاکنون  ۴۰  ماهواره ایریدیوم را در ۴  ماموریت جداگانه در سال جاری به فضا برده است.