موفقیت هدست های VR متا در “تست ویژوال تورینگ”

0
194

هدست های VR متا دارای ویژگی‌های برتر و ارتقا یافته مانند HDR، صفحه نمایش با وضوح بالاتر و … هستند تا واقعیت مجازی را واقعی‌تر کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از engadget، متا به طور همزمان روی چندین نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی کار می‌کند. به گفته مدیر متا مارک زاکربرگ، هدف این است که در نهایت چیزی بسازیم که بتواند در “تست تورینگ بصری” موفق شده و به نقطه‌ای برسد که واقعیت مجازی از دنیای واقعی قابل تشخیص نباشد.

همانطور که زاکربرگ و مایکل ابراش، دانشمند ارشد Reality Labs متا توضیح دادند، ساخت هدست واقعیت مجازی شامل تکمیل چهار مفهوم اساسی است.

اول، آن‌ها باید به وضوح بالایی برسند تا بتوانید دید 20/20 VR (بدون نیاز به عینک طبی) داشته باشید.

علاوه بر این، هدست‌ها به عمق کانونی متغیر و ردیابی چشم نیاز دارند، بنابراین می‌توانید به راحتی بر روی اجسام دور و نزدیک تمرکز کنید.

در نهایت، متا باید HDR یا محدوده دینامیکی بالا در هدست‌ها را ارتقا می دهد تا روشنایی، سایه‌ها و عمق رنگ واقعی‌تر را ارائه دهد.

این شرکت باید همه این ویژگی‌ها را در هدستی قرار دهد که سبک و راحت باشد.

به نظر می‌رسد هدست آینده کامبریا متا گامی کوچک در جهت دستیابی به هدف واقعی کردن واقعیت مجازی باشد، که ارتقاء زیادی نسبت به Oculus Quest 2 دارند.

“Butterscotch” (بالا) می‌تواند وضوح تصویر نزدیک به شبکیه را نمایش دهد. برای دستیابی به آن، مهندسان Reality Labs باید میدان دید Quest 2 را به نصف کاهش می‌دادند.

نمونه اولیه Starburst HDR حتی پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد: مجموعه‌ای از سیم‌ها، فن‌ها و سایر وسایل الکترونیکی است که می‌تواند تا 20000 نیت روشنایی تولید کند. این یک جهش بزرگ نسبت به 100 نیت روشنایی Quest 2 است.

Starburst آنقدر بزرگ و غیرقابل تحمل است که نمی‌توان آن را روی سر شما قرار داد، بنابراین محققان باید مانند یک دوربین دوچشمی به آن نگاه کنند.

به نظر می‌رسد Holocake 2 بهترین نمونه اولیه متا باشد، اما شامل تمام فناوری‌هایی نیست که شرکت در حال حاضر در حال آزمایش است.

البته برای اینکه دنیای مجازی واقعی به نظر برسد، به نوآوری‌های نمایشگر بیشتری نیاز داریم. پس بهتر است امیدوار باشیم متا تنها شرکتی نباشد که زمان و انرژی را صرف آماده سازی آینده VR می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها