مکالمات بین المللی تعیین تکلیف شدند

0
173
مکالمات بین المللی تعیین تکلیف شدند

مکالمات بین المللی ایرانی ها از این پس طبق مصوبه جدید رگولاتوری تعیین سطح می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، افزایش قیمت تعرفه تماس های تلفنی قرار شده که شامل حال مکالمات بین المللی نیز شود. در همین خصوص، چندی پیش حمید فتاحی با اشاره به افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری قیمت تماس تلفنی از سمت ایران با سایر کشورها گفت: قیمت مکالمات تابعی از قیمت ارز است و زمانی که مکالمه از کشور ما به سمت کشورهای خارج حرکت می‌کند، هزینه آن به صورت ارزی محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بابت ترافیک مکالمات صادره از کشور به سمت اپراتورها و کریرهای بین المللی که ترافیک را از ما تحویل می‌گیرند، هزینه ارزی پرداخت کنیم، افزود: چون به ازای هر یک دقیقه ترافیک مکالمه، باید هزینه ارزی بپردازیم، زمانی که نرخ ارز بالا می‌رود ما نیز مجبور خواهیم شد قیمت مکالمات را بالا ببریم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: نرخ مکالمات تقریباً در تمامی سطح بندی‌های کشورها تغییر پیدا کرده و در دو مقصد نیز که قیمت مکالمات در سطوح قبلی متناسب نبود، در سطح بندی جدید تغییر یافته است.

اما حالا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت مشخص مصوبه ای در این خصوص داشته است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۸۹ خود با هدف ایجاد رقابت بیشتر و ارائه خدمات مکالمه بین‌الملل با کیفیت بالاتر مقررات حاکم بر آزادسازی خدمات مکالمه صوتی بین‌الملل صادره و وارده به کشور را تصویب کرد.

برمبنای این مصوبه که هر‬ یک از دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مجاز به ایجاد شبکه در حوزه ارتباطات ثابت (اعم از سیمی و بی‌سیم) و همراه، مجاز به ارائه خدمت مکالمه بین‌الملل نیز خواهند بود.

براین اساس شرکت مخابرات ایران، دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه (MNO)، دارندگان پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP‬ ) ، دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) نوع اول، دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA) و دارنده پروانه ایجاد و بهره‏‌برداری از شبکه‏‌های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری (FTTx) ،‬ مصداق دارندگان پروانه مجاز به ایجاد شبکه هستند.

از این رو اپراتورهای دارای پروانه خدمات ارتباطی از این پس می‌توانند راساً برای برقراری مکالمات بین‌الملل صادره و وارده نسبت به عقد قرارداد با کریرهای بین‌المللی (شخص حقوقی حمل‌کننده ترافیک صادره و وارده بین‌الملل) اقدام کنند.

شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موظف است حداکثر ظرف مدت ۴ ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نسبت به تعیین تکلیف تمامی قراردادهای ارائه خدمات مکالمه بین‌الملل خود اقدام کند و پس از پایان این مهلت، صرفاً عقد این نوع قرارداد با دارندگان پروانه شبکه مجاز است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها