مکالمه هکرها با دختر 8 ساله از طریق دوربین هوشمند Ring

0
691

به تازگی ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی پخش شده که یک هکر را در حال گفت و گو با یک دختر جوان از طریق دوربین Ring نشان می دهد. این اتفاق یک هشدار جدی برای افرادی است که از این وسایل هوشمند در خانه‌ها خود استفاده می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بی‌بی‌سی ، وب سایت فناوری Motherboard گزارش داد که انجمن‌های آنلاین هکرها، نرم افزارهایی را ارائه می‌دهند که امکان ورود به چنین دستگاههایی را آسان‌تر می‌کند.

کمپانی رینگ آمازون نیز اعلام کرده این حادثه مربوط به نقض امنیتی نبوده است.

وی ادامه داد: اعتماد مشتری برای ما مهم است و ما امنیت دستگاه‌های خود را جدی می‌گیریم. ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم و بر اساس تحقیقات انجام شده با قطعیت اعلام می کنیم که این حادثه به هیچ وجه مرتبط با شرکت آمازون و نقض امنیتی دوربین های رینگ نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشتریان غالباً از یک نام کاربری و رمز عبور مشترک برای حسابها و اشتراکهای مختلف خود استفاده می‌کنند، امکان هک شدن این دستگاه ها و حساب‌ها بسیار افزایش می یابد.

به عنوان احتیاط، ما همه‌ی کاربران رینگ را تشویق می‌کنیم تا از احراز هویت دو عاملی در حساب رینگ خود استفاده کنند، کلمات عبور آنها قوی باشد و هر چند وقت یک بار آنها را تغییر دهند.

دوربینی که هکر به آن دسترسی داشت در اتاق خواب سه دختر جوان، در خانه‌ای در تنسی قرار داشت. در ویدئویی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است، هکر در حال پخش آهنگ Tiptoe  از طریق اسپیکر تولیپس است و وقتی دختر جوان از او می‌پرسد: “چه کسی آنجاست؟” هکر پاسخ می‌دهد: “من Santa Claus هستم. بهترین دوست شما.”

والدین وی اعلام کردند که اخیراً دستگاهی را خریداری کرده و تأیید هویت دو عاملی را تنظیم نکرده‌اند.

کن مونرو، کارشناس امنیت می‌گوید “دارندگان رینگ باید مطمئن باشند که از رمز دیگر حساب های خود برای حساب رینگ استفاده نکنند. در غیر این صورت هکرها به راحتی به آن دسترسی پیدا می کنند.

شبکه آمریکایی NBC-2 گزارش داد که این هفته هکرها یک خانواده در فلوریدا را به روشی مشابه مورد هدف قرار داده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها