مک بوک ایر 2020 با کیبورد قیچی و پردازنده‌ی 4 هسته‌ای

0
1121

در حالی خبرها از عرضه‌ی آیفون SE 2 حکایت دارد؛ اپل ممکن است در اوایل هفته‌ی آینده از مک بوک ایر / MacBook Air 2020 نیز رونمایی کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از notebookcheck؛ این دستگاه که سال گذشته به‌روزرسانی جزئی دریافت کرده است، امسال از کیبورد قدیمی مدل «قیچی» استفاده می‌کند. MacBook Air 2020 احتمالاً یک پردازشگر جدید را در خود جای داده است که طبق بررسی‌ها در خانواده Amber Lake-Y قرار دارد.

در حالی محققان به Macbook Air 2019 امتیاز کلی 85٪ داده‌اند؛ حدس زدن در مورد عملکرد مدل جدید سخت‌تر است. مک بوک ایر 2019 مانند نسخه قبلی خود از عملکرد پردازنده‌ای نسبتاً ضعیف برخوردار بود و اپل می‌تواند به جای به‌روزرسانی کیبورد از پردازنده بهتر در مدل جدید بهره ببرد.

با استناد به یک منبع ناشناس، MacRumors ادعا می‌کند که اپل MacBook Air 2020 “اوایل هفته آینده” منتشر خواهد کرد.

البته این منابع ناشناس قابل اعتماد نیستند؛ اما منبع مورد نظر در چند مورد قبلی از جمله عرضه ی مدل‌های جدید iPad Air و iPad mini در 18 مارس سال گذشته، و عرضه‌ی آیپد جدید در تاریخ 20 مارس 2019 نیز به درستی پیش بینی کرده بود؛ البته در 20 مارس سال گذشته اپل به جای آیپد از AirPods جدید رونمایی کرد.

اکنون، از این منبع خبر آمده است که “اپل قصد دارد هفته آینده مدل‌های جدید MacBook Air را رونمایی کند”. این منبع، اطلاعات اضافه دیگری را ارائه نداده است.

اگر این خبر واقعیت داشته باشد، پس MacBook Air 2020 می‌تواند اولین نسخه مناسب برای این سری از سال 2018 باشد.

طبق گفته Ming-Chi Kuo، مک بوک ایر MacBook Air بعدی از کیبورد های مدل قیچی بهره می‌برد. علاوه بر این، MacBook Air پردازنده‌ی جدید خواهد داشت. مک بوک ایر 2019 با پردازنده‌ی Core i5-8210Y کار می‌کرد، تراشه‌ای که اینتل در اواخر سال 2018 در کنار مک بوک ایر 2018 از آن رونمایی کرد.

البته بسیار دور از انتظار است که اپل در مدل‌های MacBook Air از پردازنده‌های Ice Lake-Y استفاده کند. در عوض، به نظر می‌رسد که نسخه جدید MacBook Pro در اواخر امسال با پردازنده‌ی Ice Lake عرضه می‌شود.

با این حال گزینه دیگری نیز وجود دارد. همانطور که سال گذشته Forbes گزارش داد، اپل ممکن است MacBook Air را با پردازنده‌های جدید سری امبر لیک وای (Amber Lake Y) و پردازنده‌های نسل 10 اینتل Core ارتقا دهد.

اینتل پردازنده‌های Comet Lake-Y مانند Core i5-10210Y را تحت عنوان “محصولات سابق Amber Lake Y” لیست می‌کند. بنابراین احتمالاً یک تراشه Intel سفارشی را در MacBook Air با نام احتمالی Core i5-10410Y یا Core i7-10610Y قرار خواهد داد. به روزرسانی اصلی در این پردازنده تعداد هسته خواهد بود، و MacBook Air از پردازنده‌های چهار هسته‌ای به جای دو هسته‌ای استفاده می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها