میان رده های جدید یا پرچمداران قدیمی؛ کدام را بخریم؟

0
2883
میان رده های جدید یا پرچمداران قدیمی؛ کدام را بخریم؟

میان رده های جدید بازار موبایل این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند. این گوشی های هوشمند با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، گاهی خریداران گوشی های گران قیمت و پرچمدار را نیز متقاعد می کنند که از پرداخت هزینه های بیشتر خودداری کنند. حال قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که میان رده های جدید بازار ارزش بالاتری دارند یا پرچمداران سال های گذشته. البته در این میان سلیقه شخصی اهمیت بسیاری دارد.

میان رده های جدید یا پرچمداران قدیمی؟

تا قبل از عرضه گوشی های اندرویدی و زمانی که نوکیا برترین گوشی های موبایل را روانه بازار فروش می کرد، خبری از کلماتی مانند پرچمدار یا میان رده نبود. آن سال ها به طور معمول هر گوشی هوشمندی که دوربین و باتری قدرتمندتری داشت، یک موبایل شگفت انگیز محسوب می شد و گوشی های ارزان قیمت تر نیز شرایط دیگری داشتند. اما در چند سال اخیر، کمپانی های سازنده موبایل همه ساله یک یا دو پرچمدار و تعدادی گوشی میان رده را روانه بازار فروش کرده و انتخاب را برای کاربران بسیار سخت تر کرده اند. در این بین مهم ترین سوالی که مطرح می شود این است که خرید پرچمدار قدیمی بهتر است یا میان رده های جدید.میان رده های جدید یا پرچمداران قدیمی؟

بررسی مشکلات احتمالی خریداران پرچمداران قدیمی به جای میان رده های جدید

در ابتدا این موضوع را باید مشخص کرد که گوشی های هوشمند پرچمدار نهایتا بین دو تا سه سال پس از عرضه، دارای پشتیبانی نرم افزاری هستند، در نتیجه اگر قصد خرید یک پرچمدار قدیمی را داشته باشید باید به این موضوع توجه کنید که احتمال دارد هیچ به روز رسانی نرم افزاری دریافت نکنید. البته این موضوع را باید در کنار عرضه نشدن گوشی های پرچمدار پس از انتشار نسخه جدید محصول قرار داد. با این حال بسیاری از برندها پس از عرضه محصول جدید، نسخه های مرجوعی کارخانه یا به اصطلاح «ریفربیشد» را به فروش می رسانند که باید هنگام خرید به آنها توجه کرد.

موضوع دیگری که در این بررسی حائز اهمیت است، عرضه آن گوشی هوشمند مطابق نیازهای روز کاربران است. به طور مثال در سال جاری بیشتر پرچمداران موبایل با بریدگی صفحه نمایش و کاهش حاشیه های بالا و پایین دستگاه همراه بودند، در نتیجه خرید یک گوشی هوشمند قدرتمند با ظاهری که متناسب با دو یا سه سال گذشته است، ارزش خرید بالایی نخواهد داشت.

فروش گوشی هوشمند؛ یک مشکل بزرگ برای خریداران گوشی های پرچمدار قدیمی

برخی از افراد، گوشی های هوشمند خود را پس از مدتی می فروشند و استفاده از موبایل های دیگر را تجربه می کنند. با این حال باید این موضوع را در نظر گرفت که پرچمداری را که کاربر دو سال پیش خریداری و مدتی از آن استفاده کرده، به نحوی غیرقابل فروش یا به اصطلاح سخت فروش خواهد شد و باید ضرر بیشتری را پرداخت کند.

با تمام این مشکلات در خرید پرچمدار قدیمی به جای میان رده جدید، مزایایی هم وجود دارد؛ با خرید یک پرچمدار قدیمی کاربر می تواند از یک پردازنده قدرتمندتر بهره مند شود یا از باتری بهتری استفاده کند.

پس از این بررسی به طور کلی به نظر می رسد خرید یک گوشی میان رده جدید می تواند انتخاب بهتری باشد؛ اگرچه در این زمینه همه چیز به سلایق کاربر مربوط می شود.میان رده های جدید

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها