میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS  در طول زمان فراز و فرود داشته است؟

0
335
میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS  در طول زمان فراز و فرود داشته است؟

با توجه به اینکه سیستم عامل گوشی های هوشمند، عاملی تعیین کننده برای خرید گوشی های هوشمند هستند و کاربران را می توانند به سیستم عامل های خود وفادار کنند. به این معنی که منتقل شدن از iOS به اندروید و برعکس ساده نخواهد بود. به همین دلیل تعجب آور نیست که کاربران پس از انتخاب یک گوشی به سادگی به پلتفرم دیگری منتقل نمی شوند و میزان وفاداری کاربران آنها به ندرت در طول زمان دستخوش تغییر می شود.

میزان وفاداری کاربران اندروید بالاتر است

بر اساس اطلاعاتی که از سوی شرکت های تحقیقاتی ارائه شده است، به نظر می رسد که میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS در طول زمان همواره بالاتر رفته است. اکنون میزان وفاداری کاربران اندروید حدود 92 درصد است که بالاتر از میزان وفاداری کاربران iOS قرار گرفته که حدود 91 درصد است. شرکت تحقیقاتی CIRP همچنین به این اشاره می کند که چگونه این میزان وفاداری افزایش می یابد و می تواند نشان دهنده ارتقا این چرخه در بلندمدت باشد و نشان دهد که برای مثال گوشی های آیفون چه میزان مشتری در آینده خواهند داشت و چقدر به این گوشی ها وفادار خواهد ماند.

سازگاری بالا با سیستم عامل ها

به گفته مایک لوین، شریک و موسس CIRP «وفاداری به این سیستم عامل ها به بالاترین میزانی که تاکنون اندازه گیری کرده ایم رسیده است. میزان وفاداری هر دوی این سیستم ها طی چند سال گذشته افزایش یافته است، زیرا مشتریان با ویژگی های سیستم عامل خود سازگار شده اند. یادگیری و سازگار شدن با یک سیستم عامل جدید نیاز به تلاش زیادی از جانب شرکت های سازنده دارد و میزان کم مشتریان نشان دهنده این است که آنها باید ویژگی هایی را در آن بهبود ببخشند.میزان وفاداری کاربران اندروید بالاتر است

طبق آخرین خبرها نیز میزان کاربرانی که با سیستم عامل ios 12 سازگار شده اند در حال افزایش است و اکنون 75 درصد کاربران اپل از iOS 12 استفاده می کنند. با این تفاسیر باید منتظر باشیم که این سیستم عامل جدید با آپدیت های جذابی که دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین سیستم عامل های دنیا شود. این امر با باگ هایی که ios 11 داشت دور از انتظار نبود و بسیاری از کاربران منتظر ارائه نسخه بعدی این سیستم عامل و رفع باگ ها بودند.

رفع باگ های ios 12 منجر به رشد بیشتر شده است

چرا که طبق آمارها حدود یک ماه پس از ارائه این سیستم عامل، نرخ دانلود و نصب کاربران در این سیستم عامل به 50 درصد رسید و انتظار می رفت که این میزان بیشتر هم شود. اندکی بعدتر این میزان به 60 درصد رسید و اکنون اعلام شده که رشد تعداد کاربرانی که از این سیستم عامل استفاده می کنند به 75 درصد رسیده است. بنابراین سیستم عامل اپل سهم 75 درصدی از بازار سیستم عامل های موجود مانند اندروید و … دارد و می تواند رقیبی جدی برای اندروید تلقی شود. اما با این تفاسیر هنوز هم کاربران آیفون با نرخ 91 % وفاداری پایین تر از کاربران اندروید هستند و باید دید که با بهینه شدن ios 12  این میزان به وفادارای کاربران اندروید می رسد یا خیر. باید منتظر ماند و دید این میزان وفاداری کی به اندرویدی ها می رسد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها