نامه ای که مدیران گوگل را نقره داغ کرد

0
467

نامه ای که مدیران گوگل را نقره داغ کرد|کالاسودا

کالاسودا_پس از جنجال های گسترده کارکنان گوگل طی هفته های اخیر ، این بار نوبت به یک هیاهوی مبتنی بر نامه رسیده است. موضوعی که این روزها نام گوگل را به خاطر تبعیض جنسیتی بر سر زبان ها انداخته است.

انتشار نامه اعتراضی و مفصل یکی از کارمندان گوگل در محیط شبکه های اجتماعی، جنجالی گسترده در این شرکت به راه انداخته است. محتوای این نامه بر اساس مخالفت این کارمند با سیاست‌های این شرکت در خصوص  تبعیض جنسیتی است.

این کارمند در نامه خود رفتارهای شرکت گوگل در خصوص استفاده از کارمندان زن وغیرسفیدپوست را زیر سوال برده است این نخستین بار نیست که زنان و اقلیت های نژادی نسبت به رفتارهای شرکت های شناخته شده حوزه فناوری واکنش منفی نشان می دهند.گوگل و بسیاری از شرکت های فناوری  آمریکا متهم  هستند در هنگام استخدام افراد بیشتر به نفع کارمندان سفید پوست عمل می کنند تا سیاه پوست.

در بخشی از این نامه ۱۰ صفحه ای نوشته شده : « تفاوت های بیولوژیک بین مردان و زنان عامل جذب کمتر زنان در صنعت و فناوری روز می شود. این تصور که شکاف جنسیتی نشان دهنده تفکر جنسیت زده است، تصوری غلط است.»

نکته جالب اینجاست که انتشار این نامه موجی از هیجان را به کارکنان شرکت گوگل تزریق کرده و حتی برخی کارکنان در حساب های توییتری هود در مورد این نامه گفت و گو کرده و حتی محتوای آن را زیر سوال برده اند. به نظر می رسد این نامه هم طرفدار جذب کرده و هم مخالف .

انتشار این نامه با برخی اتفاقات ناخوشایند دیگر همراه شده است. برای مثال مدیران ارشد برخی شرکت های فناوری در آمریکا (اوبر) به آزار و اذیت جنسی کارمندان زن متهم شده اند و وزارت کار آمریکا در حال تحقیق از گوگل در مورد رویه های تبعیض آمیز حرفه ای علیه زنان است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها