ناهید ۱ پرواز می کند

0
134

ماهواره ناهید ۱ آزمایشات خود را با موفقیت گذرانده و به زودی پرتاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ناهید ۱ که سال گذشته تجربه ناموفقی داشت قرار است به زودی تجربه موفقی را در کارنامه اش ثبت کند.

ناهید ۱ چیست؟

ماهواره ناهید، ماهواره‌ای تحقیقاتی است که در قالب راهبرد دست‌یابی به ماهواره‌های زمین آهنگ و به منظور به آزمون قرار دادن برخی از فناوری‌های کلیدی در این ماهواره‌ها تعریف شده‌است. پروژه ماهواره ناهید توسطپژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ای طراحی، ساخته، تست و تجمیع خواهد شد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پیمانکار اصلی با پژوهشکده همکاری داشته و در کنار بخش‌های دیگری از صنایع کشور وظیفه تأمین بخش‌هایی از این ماهواره را بر عهده دارند.

تجربه ناموفق ناهید ۱

ناهید ۱ سال گذشته به فضا پرتاب شد اما پرتاب آن ناموفق بود. اما پژوهشگران ایرانی تلاش را متوقف نکردند و دست به باز طراحی راهی برای پرتاب موفق ماهواره ناهید ۱ زدند. حالا هم این تلاش آن ها به نتیجه رسیده است. شب گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی نوشت که آزمایش‌های نهایی ماهواره مخابراتی ناهید۱ به پایان رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی نوشت که آزمایش‌های نهایی ماهواره مخابراتی ناهید۱ به پایان رسید. در راه پیشرفت توقف ممنوع!

«محمد جواد آذری جهرمی» در این توییت تاکید کرد که آزمایش نهایی این ماهواره مخابراتی به پایان رسیده است. زیباست نه ؟

زمان فعالیت ناهید ۱

امروز هم آذری جهرمی از آخرین وضعیت ناهید ۱ سخن گفته است. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:

احتمالا ظرف یکی دو هفته آینده ماهواره برای در مدار قرار گرفتن تحویل وزارت دفاع می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیکل آماده سازی برای ارسال ماهواره در وزارت دفاع انجام می‌شود، افزود: ایرادات دو پرتاب قبل استخراج و برطرف شده است و امیدواریم که این ماهواره با موفقیت در مدار قرار بگیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها