نبرد اپل و گوگل علیه اپلیکیشن‌های متفرقه‌‌ی کروناویروسی

0
494

اپل برای کاهش انتشار اطلاعات اشتباه در مورد کروناویروس، اپلیکیشن‌های کروناویروس را از پلتفرم فروشگاه خود حذف کرده است. در اقدام مشابه گوگل پلی نیز همه‌ی جستجوهای مرتبط به عبارت “coronavirus” را مسدود کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، براساس گزارش CNBC، اپل و گوگل اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست از کروناویروس در فروشگاه‌های اپ خود انجام داده‌اند.

اپل، برای اولین بار، تمام برنامه‌های گوشی همراه مرتبط با کروناویروس را که از طرف دولت یا سازمان‌های رسمی بهداشت نیستند، حذف کرد. در همین حال، گوگل پلی نیز همه جستجوهای مربوط به coronavirus را مسدود کرده است.

اپل به صورت دستی برنامه‌ها را ارزیابی می‌کند، و به دنبال آن است توسعه دهندگان چه کسانی هستند و اطلاعات خود را از کجا دریافت کرده‌اند. به همین ترتیب، برخی از توسعه دهندگان مستقل که از داده‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده می‌کنند، رد می‌شوند؛ زیرا آنها به عنوان مؤسسات بهداشتی شناخته نشده‌اند. یکی از توسعه دهندگان به CNBC گفت كه اپل برنامه مربوط به كروناویروس این شرکت را رد كرده و اعلام کرده است: “برنامه‌هایی كه اطلاعات پزشکی مربوط را دارند باید توسط یك نهاد شناخته شده ارائه شوند.”

به همین دلیل، با جست و جو در فروشگاه App اپل تعداد کمی از برنامه‌های مرتبط با کروناویروس نشان داده می‌شود. نتیجه برتر در این جست‌و‌جو یک برنامه متعلق به دولت برزیل در مورد شیوع این بیماری است، به همراه یک برنامه تصویر زمینه، یک بازی شبیه به Plague Inc، برنامه‌ای از شرکت کانادا و یک برنامه اطلاعاتی COVID-19 که توسط یک توسعه دهنده پزشکی منتشر شده است.

گوگل به طور قاطع‌تری برخورد کرده و هیچ برنامه‌ای را با این محتوا در فروشگاه خود نشان نمی‌دهد. با جست و جو در گوگل پلی شما اخطار “no results found for ‘coronavirus’ / هیچ نتیجه‌ای برای جست و جوی کروناویروس وجود ندارد” مواجه می‌شوید.

گوگل وب سایتی به نام “Coronavirus: Stay informed ” را منتشر کرده است که لیستی از برنامه‌هایی از سازمان‌های خبری صلیب سرخ، مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) و توئیتر را ارائه می‌دهد؛ با این حال، آن صفحه در جستجوی coronavirus در فروشگاه Play ارائه نمی‌شود.

البته گوگل در مسدود کردن تمام این برنامه‌ها موفق نبوده است؛ به طور مثال یک برنامه اندرویدی به نام Corona 100m که نقشه‌های COVID-19 (بیمار ناشی از بیماری کروناویروس) در کره جنوبی را نشان می‌دهد، هنوز در این فروشگاه وجود دارد.

هر یک از شرکت‌های فناوری به اندازه‌ی خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد کروناویروس فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

فیس بوک و گوگل محتوای کاذب در مورد coronavirus را حذف می‌کنند؛ فیسبوک برای مقابله با اطلاعات نادرست تبلیغات رایگان WHO را پخش می‌کند. توئیتر همچنین اطلاعات نادرست coronavirus را ممنوع کرده است و Pinterest یک تجربه جستجوی سفارشی را ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند از اطلاعات موثق استفاده کنند.

با این حال، کلاهبرداری و اطلاعات نادرست هنوز هم وجود دارند. به طور خاص آمازون در تلاش است تا کالاهایی را که ادعای درمان کروناویروس را دارند؛ حذف کند و با فروشندگانی که ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست را با قیمت بالا می‌فروشند برخورد جدی داشته باشد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها