نتایج ناامید کننده در به کارگیری ماشین‌های رأی گیری جدید در لس آنجلس

0
70

روز سه شنبه تلاش برای اجرای رأی گیری الکترونیک با استفاده از ماشین‌های رأی گیری در لس آنجلس به یک تجربه ناامید کننده منجر شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، لس آنجلس در این دوره، سیستم رأی گیری الکترونیکی جدیدی را آغاز کرد که ساخت آن 9 سال طول کشیده و 300 میلیون دلار هزینه برای آن صرف شده است.

سیستم مبتنی بر صفحه لمسی قرار بود دسترسی را افزایش داده و رأی گیری را راحت‌تر کند، زیرا مسئولان باجه رأی گیری، می‌توانند با استفاده از آیپد، ثبت نام رأی دهندگان را تأیید کنند.

طبق سیستم جدید، رأی دهندگان همچنین می‌توانند در هر مرکز رأی دهی در لس آنجلس رأی دهند، به جای اینکه به حوزه‌های از پیش تعیین شده مراجعه نمایند. علاوه بر این سیستم‌های جدید قابل دسترس تر هستند، زیرا شامل 12 زبان غیر انگلیسی و امکاناتی برای افراد با اختلالات جسمی هستند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، ایالت لس آنجلس بزرگ‌ترین گروه رأی گیری در کالیفرنیا را تشکیل می‌دهد. اما اجرای این سیستم جدید برای همه 5/5 میلیون رأی دهنده مشکل بوده و با مشکلات خاصی روبرو شده است.

در این راستا برخی از مراجعه کنندگان در مراحل مختلف استفاده از این دستگاه، و در رأی دادن دچار مشکل شدند و برخی دیگر نیز در مورد ابهامات و توضیحات ناقص در مورد این روش رأی گیری توئیت هایی را منتشر کردند و اظهار داشتند که روند رأی گیری با این دستگاه‌ها را به درستی انجام نداده‌اند و در نهایت رأی آنها لحاظ نخواهد شد.

مقامات در عکس العمل به مشکلات به وجود آمده اعلام کردند که این یک سیستم جدید است و ممکن است مشکلاتی داشته باشد که مرور رفع خواهد شد. رأی دهندگان باید اطمینان داشته باشند که رأی آنها به حساب خواهد آمد.

در ادامه اعلام کردند: “به نظر نمی‌رسد هیچ نشانه‌ای از مداخلات و مشکلات زیر بنایی و تقلب در این سیستم وجود داشته باشد”.

علاوه بر این با توجه به روی کار آمدن این سیستم جدید و مشکلات بروز داده شده در حین رأی گیری، صف‌هایی طولانی‌تری ایجاد شد که مسئولان را نگران کرد. زیرا ممکن است این صف‌های طولانی ساکنان لس آنجلس را از رأی گیری منصرف کند. مقامات مربوطه اطمینان دادند که این مشکلات بیشتر به دلیل نقص فنی پیش بینی نشده است.

ماشین‌های رأی گیری جدید لس آنجلس و سیستم نرم افزار و سخت افزاری رأی گیری در آن‌ها منبع باز خواهد بود، بنابراین سایر حوزه‌های قضایی می‌توانند از “برخی یا همه” عناصر موجود در آن استفاده کنند. نهادهای دیگر می‌توانند از این سیستم منبع باز استفاده کرده و آن‌ها را تغییر دهند تا “متناسب با نیازهای خودشان” باشد. ایالات متحده به طور کلی در تلاش است تا روند رأی گیری را مدرن‌تر کند، و ایالت لس آنجلس تنها بخشی از برنامه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها