نتفلیکس نظرات کاربران را حذف می‌کند

0
442
A laptop computer screen displaying the Netflix homepage stands against an illuminated screen bearing the company logo in this arranged photograph in London, U.K., on Tuesday, June 26, 2018. Addressing a room filled with New Delhis business elite earlier this year, Netflix Inc. Chief Executive Officer Reed Hastings offered a prediction: His companys next 100 million customers will come from India. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images
کالاسودا – شبکه نتفلیکس اعلام کرده است که نظرات کاربران را تا ماه آینده از روی سایت حذف می کند.

سال گذشته سیستم نظر دهی کاربران و پنج ستاره کردن نظرات در سایت نتفلیکس روی بورس بود، در حالی که امسال این شبکه تصمیم گرفته است که بخش نظرات کاربران را  به طور کلی از روی سایت حذف کند.

بنابراین نتفلیکس طی چند روز آتی به دو دلیل خبرساز شد، یکی همین بستن نظرات کاربران و دیگری افزایش قیمت اشتراک در بخشی به نام اولترا در ازای ارائه ویژگی هایی همانند ۴K یا HDR یا استریم همزمان.

در حالیکه نتفلیکس سال گذشته سیستم رتبه بندی ۵ ستاره کامنت ها را از اپلیکیشن خود حذف کرده بود، اما کاربران هنوز می توانستند روی وبسایت خود نظر دهند. نتفلیکس در یک ایمیل به کاربران اعلام کرد که ممکن است تغییراتی را در هنگام ورود به سایت خواهند دید. علیرغم اینکه نتفلیکس اعلام کرده است این محدودیت را در سرویس خود اعمال می‌کند، اما همچنین روزها صدها نفر نوشته ها و نقدهای خود را در خصوص فیلم و سریالهای این شبکه در سایت منتشر می‌کنند. در حالی که نتفلیکس قصد داشت این برنامه را از پایان همین ماه یعنی ۳۰ ژولای به انجام برساند، آن را به اواسط ماه آگوست منتشر کرد.

اگر بخواهید بدانید چرا نتفلیکس ممکن است این تغییر را ایجاد کند، شاید به حجم زیاد و پیش داوری های مردم در کامنت ها و محتوای سوم شخص برمی‌گردد که می تواند میزان محبوبیت فیلم یا سریال را تحت تاثیر قرار دهد. برای این کار کاربران می توانند سایت هایی مانند InstantWatcher استفاده کنند که می تواند همه جوایز و نقدهای فیلم  و امتیازات ان را ببینند و نظر خود را کامنت کنند.

البته بسیاری این اعتقاد ندارند و می‌گویند که وجود اظهارات تلخ بر روی سایت، نه تنها بد نیست، بلکه می تواند یک چالش برای حفظ و تعدیل آن باشد. شاید بهتر بود که نتفلیکس به جای حذف بخش نظرات آن را به وبلاگی انتقال می‌داد. سایت IMDB نیز که متعلق به شرکت آمازون است، بخش نظرات کاربران را تعطیل کرد، چرا که اعتقاد داشت که کاربران دیگر تجربه مثبت و مفید به دیگران انتقال نمی دهند. نتفلیکس نیز به احتمال زیاد دلایل مشابهی دارد.

نتفلیکس، که مقر آن در شهر لوس گاتوس کالیفرنیا قرار دارد، کار خود را با ارسال دی وی دی به خریداران آبونه‌های ماهانه، آغاز کرد. سهام نتفلیکس در سال ۲۰۰۲ به سهامداران عام عرضه شد. این گزارش همچنین حاکی است که سهام نتفلیکس هم مثل شرکت‌های «اپل»، «آمازون»، «آلفابت» (صاحب گوگل) و «فیسبوک» به یکی از پرصاحب‌ ترین سهام‌ های دنیا تبدیل شده است. کارشناسان وال استریت، با محاسبه درآمد ماهانه نتفلیکس از محل آبونمان ‌های کاربران و ضریب رشد شمار کاربران آن در سراسر جهان،‌ برآورد کرده ‌اند که ارزش نتفلیکس به زودی به ۱۸۲ میلیارد دلار خواهد رسید.