نحوه‌ی ردیابی اپلیکیشن‌ها در آیفون و آیپد

0
65

نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS 15 اپل یک ویژگی جدید حریم خصوصی را در خود جای است که به شما امکان مشاهده‌ی نحوه‌ی ردیابی اپلیکیشن ها در آیفون و آیپد را نشان می‌دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، شما می‌توانید از این اطلاعات برای تنظیم مجوزها یا حذف برنامه‌ها در صورت نیاز استفاده کنید.

مشاهده‌ی ردیابی اپلیکیشن ها در آیفون و آیپد

برای فعال کردن این ویژگی، ابتدا باید آخرین نسخه iOS را نصب کنید. به Settings> Privacy و سپس Record App Activity بروید و این ویژگی را روشن کنید و منتظر بمانید.

پس از فعال سازی، دستگاه شما هر زمان که برنامه‌ها به نوع خاصی از داده‌ها از جمله عکس‌ها، دوربین، میکروفن و.. دسترسی پبدا کند به شما اطلاع می‌دهد.

در صورتی که یک اپلیکیشن به صورت مرتب به میکروفن و یا دوربین شما دسترسی پیدا می‌کند؛ می‌توانید مجوز آن را لغو کرده و یا در صورت نیاز آن را حذف کنید.

مشاهده‌ی گزارش با فرمت NDJSON

به محض شروع ثبت اطلاعات، می‌توانید با ضربه زدن روی “Save App Activity”، گزارشی را در بخش Settings> Privacy> Record Data Data به صورت فایل NDJSON دانلود کنید.

شما می‌توانید در مورد این فایل و روش استفاده از آن در وب سایت Developer Apple اطلاعات بیشتری کسب کنید، اما برای بیشتر افراد، فایل NDJSON کاربرد چندانی ندارد.

خوشبختانه اپل در حال کار بر روی بروزرسانی آتی iOS 15 است که به کاربران اجازه می‌دهد گزارش را از منوی Privacy مشاهده کنند.

با این کار اطلاعات ذخیره شده در گزارش با فرمت مناسب نشان داده می‌شود.

اپل تاریخ انتشار این گزارش را “پاییز 2021” اعلام کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها