نحوه ایجاد یادداشت فوری در آیفون و آیپد

0
602

اگر دوست دارید ایده‌های خود را سریعا ثبت کنید، اپلیکیشن Note آیفون می‌تواند یک راه عالی برای این کار در اختیار شما قرار دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، هنگامی که ایده‌ای به ذهن شما می‌رسد، می‌خواهید هرچه سریع تر راهی برای پیاده کردن آن را روی دستگاه خود داشته باشید. یک روش آسان برای دسترسی سریع به Notes با استفاده از میانبر Control Center است.

نحوه راه اندازی Control center

Control Center مجموعه ای از میانبرها برای کارهای متداول مانند تنظیم روشنایی صفحه، حجم صدا، پخش موسیقی و موارد دیگر است. همچنین به عنوان راهی میانبر برای راه اندازی سریع ویژگی‌هایی از قبیل روشن کردن چراغ قوه یا گرفتن عکس استفاده می شود. در قدم پیش رو ، ما برای راه اندازی یادداشت ها می خواهیم یک میانبر اضافه کنیم. اما در ابتدا نحوه راه اندازی خود Control Center آورده شده است.

آیفون یا آیپدی که  iOS 12 یا بالاتر را اجرا می کند: از بالا صفحه را به پایین بکشید.

آیفون 8 یا آیفون های قدیمی تر یا آیپدی iOS 11 یا بالاتر را اجرا می کند: از پایین صفحه بکشید. (مرکز کنترل برای اولین بار در iOS 7 ظاهر شد)

یکی از موارد مفید control center این است که می‌توانید آن را حتی بدون باز کردن قفل دستگاه باز کنید. این موجب می‌شود دسترسی به میانبرهای شما بسیار ساده و سریع‌تر شود.

اضافه کردن note به Control center

برای راه اندازی سریع یادداشت‌ها در دستگاه شما ، ما یک میانبر به برنامه در مرکز کنترل اضافه خواهیم کرد. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

تنظیمات را باز کنید ، اسکرول کنید تا control center را پیدا کنید و به آن ضربه بزنید.

در مرکز کنترل ، روی “Customize Controls” ضربه بزنید.

لیستی از وظایفی که می‌توانید اضافه کنید، ظاهر می‌شوند.

به گزینه “Note” بروید و روی آن ضربه بزنید.

نماد Notes در لیست include در بالای صفحه اضافه می‌شود. می‌توانید با مرتب سازی مجدد آنها در این لیست، ترتیب را در مرکز کنترل تغییر دهید.

اکنون با بازگشت به صفحه اصلی یا برنامه دیگر، تنظیمات را ترک کنید.

برای راه اندازی مرکز کنترل، لبه صفحه را سواپ کنید. باید نماد notes (که به نظر می رسد مانند یک دفترچه یادداشت کوچک با یک مداد) روی صفحه نمایش باشد.

اپلیکیشن Note روی صفحه باز می‌شود و می‌توانید تایپ کنید.

به این ترتیب دسترسی سریع به notes حتی در حالت قفل شده گوشی خواهید داشت.

نحوه حذف notes از Control center

اگر از ترفند بالا خوشتان نیامد می‌توانید از روش زیر آن را غیرفعال کنید.

به Settings > Control Center بروید.

روی Customize Controls بزنید.

از لیست موجود notes را پیدا کرده (با یک علامت منفی قرمز در دایره کنار آن) روی آن ضربه بزنید. اکنون از Control center حذف می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها