نحوه تنظیم سطح پیش فرض زوم در فایرفاکس

0
2290

اگر با فایرفاکس به گشت و گذار در نت می‌پردازید، خبر خوب اینکه می‌توانید سطح زوم برای هر وبسایت را به صورت جداگانه تنظیم کنید. این ویژگی در Firefox 73 ، که در 11 فوریه 2020 منتشر شد ، اضافه شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Howtogeek، در زیر راهنمای این کار برایتان آورده شده است.

تنظیم سطح زوم پیش فرض برای همه وب سایت‌ها

راه حل جالبی است که به فایرفاکس بگوییم به طور خودکار در تمام وب سایت هایی که بازدید می کنید زوم کند یا خارج شود. برای شروع ، روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالای پنجره فایرفاکس کلیک کنید ، و سپس گزینه ها را انتخاب کنید (در Mac ، “Preferences” را انتخاب کنید).

به قسمت “Language and Appearance” در صفحه عمومی بروید. بر روی کادر “Default Zoom” در قسمت “zoom” کلیک کنید و سطح زوم مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید سطح زوم را بین 30 تا 300 درصد انتخاب کنید.

در صورت تمایل می توانید گزینه “Zoom Text Only” را نیز بررسی کنید. این متن را در یک صفحه وب بزرگ یا کوچکتر می کند ، اما محتوای دیگر مانند تصاویر را بزرگ نمی کند.

اگر گزینه “Default Zoom” را نمی بینید ، باید فایرفاکس را به روز کنید. برای بررسی به روزرسانی ، روی Menu > Help > About Firefox   کلیک کنید.

نحوه تنظیم سطح زوم برای یک وب سایت خاص

برای تنظیم سریع سطح بزرگنمایی متفاوت برای یک وب سایت خاص ، روی دکمه منو در بالا سمت راست کلیک کنید و سپس برای بزرگنمایی یا خارج کردن ، به ترتیب (+) یا علامت منفی (-) را کلیک کنید. می توانید سطح بزرگنمایی فعلی را در نوار آدرس مشاهده کنید.

اگر می خواهید اندازه متن را تغییر دهید ، روی “View” در نوار فهرست کلیک کنید ، موس خود را روی “Zoom” معلق بگیرید و سپس روی “Zoom Text Only” کلیک کنید.

همچنین میانبرهای مفیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای بزرگنمایی یا زوم سریع استفاده کنید. هنگام انجام هر یک از موارد زیر ، Ctrl را روی Windows یا Cmd در Mac فشار دهید:

برای بزرگنمایی یا خارج کردن آن ، با موس خود وارد یا خارج شوید.

برای بزرگنمایی یا علامت منفی (-) علامت به علاوه (+) را فشار دهید تا بزرگنمایی شود.

صفر را فشار دهید تا سطح زوم به 100 درصد بازگردد.

این ویژگی ها  می تواند به شما در کاهش فشار چشم کمک کرده و خواندن را در وب آسان تر کند.

فایرفاکس میزان زوم تعیین شده برای هر وب سایت را در خود سیو خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها