نحوه تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات در اندروید با استفاده از گوگل وان

0
1734

خرید یک گوشی جدید و جابه جایی اطلاعات از گوشی قدیمی به آن، همانند مهاجرت و یا تغییر مدرسه سخت است. در این راستا می‌توانید از گوگل وان/Google One برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات در گوشی اندروید استفاده کنید.

گوگل وان Google One چیست؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، هر حساب گوگل شامل 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی مشترک در Gmail، Google Drive و Photos است.

در صورت پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه می‌توانید فضای ذخیره اضافی در گوگل وان دریافت کنید. از آگوست سال 2018، کاربران قادر هستند ظرفیت ذخیره سازی را از 100 گیگابایت به 30 ترابایت افزایش دهند. مزایای دیگر آن شامل پشتیبانی مشتری، اشتراک خانواده (حداکثر شش نفر)، مزایای فروشگاه گوگل و تخفیف هتل است.

  • 100 گیگابایت: 1.99 دلار در هر ماه یا 19.99 دلار در سال
  • 200 گیگابایت: 2.99 دلار در هر ماه یا 29.99 دلار در سال
  • 2 ترابایت: 9.99 دلار در هر ماه، یا 99.99 دلار در سال
  • 10 ترابایت: 99.99 دلار در هر ماه
  • 20 ترابایت: 199.99 دلار در هر ماه
  • 30 ترابایت: 299.99 دلار در هر ماه

می‌توانید برنامه Google One را از Google Play به صورت رایگان بارگیری و نصب کنید. با این حال، وقتی برنامه را باز می‌کنید، از شما خواسته می‌شود اشتراک را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با ظرفیت 15 گیگابایتی رایگان کار کنید، نمی‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

نحوه تهیه نسخه پشتیبان یا همان بکاپ از دستگاه اندرویدی با استفاده از Google One

پس از نصب، اولین باری که برنامه Google One را باز می‌کنید، با 3 گزینه رو به رو می‌شوید که از شما می‌خواهد تا از “پیام‌های چندرسانه‌ای”، “عکس‌ها و فیلم‌ها” و “پشتیبان گیری از داده‌های تلفن همراه” استفاده کنید. این موارد را متناسب با تنظیمات برگزیده خود فعال کنید. Google One گزینه “داده دستگاه/ Device Data ” را بطور پیش فرض فعال می‌کند.

سپس روی “بعدی/ Next” ضربه بزنید.

اعلان مجوز آشکار می‌شود. برای اجازه دسترسی به عکس‌ها، رسانه‌ها و فایل‌های خود روی ” Allow” کلیک کنید.

برنامه با تب Home به طور پیش فرض باز می‌شود. اولین موردی که می‌بینید بخش ” Device Backup ” است.

اگر آماده هستید روی ” Back Up Now ” ضربه بزنید. اگر می‌خواهید اکنون یا بعداً تغییراتی را ایجاد کنید، روی ” See Details ” ضربه بزنید.

با انتخاب ” Back Up Now ” می‌توانید تنظیمات پشتیبان گیری را در صفحه زیر تغییر دهید. در صورت لزوم، گزینه‌های “داده دستگاه/ Device Data “، ” Multimedia Messages” یا ” Photos and Videos ” را روشن یا خاموش کنید. همچنین می‌توانید گزینه “پشتیبان گیری با استفاده از داده‌های تلفن همراه/ Backing Up Using Cellular Data ” را فعال یا غیرفعال کنید.

وقتی کار تنظیمات تمام شد، روی “پشتیبان گیری / Back Up Now ” ضربه بزنید.

به خاطر داشته باشید که Google One از رسانه‌های ارسال شده از طریق برنامه پیام کوتاه گوشی، به طور خودکار پشتیبان تهیه نمی‌کند. در صورت فعال کردن گزینه پشتیبان گیری “عکس‌ها و فیلم‌ها/ Photos and Videos “، باید رسانه‌های متصل را به صورت دستی در Google Photos ذخیره کنید، تا بصورت خودکار از آنها بکاپ تهیه شود.

با این حال، اگر از برنامه پیامرسان گوگل به عنوان سرویس پیش فرض خود استفاده می‌کنید، Google One از همه چیز به صورت خودکار پشتیبان تهیه می‌کند.

دستگاه خود را با استفاده از Google One بازیابی کنید

اگر در حال انتقال اطلاعات از یک گوشی قدیمی به گوشی جدید هستید، اگر پشتیبان گیری خودکار را فعال کرده‌اید می‌توانید از طریق حساب گوگل خود اطلاعات را در گوشی جدید بازیابی کنید.

روی نسخه پشتیبان تهیه شده برای دستگاه خود ضربه بزنید. در مرحله بعد، موارد مورد نظر برای بازگشت به گوشی جدید را انتخاب کنید، از جمله برنامه‌ها، سابقه تماس، تنظیمات دستگاه و پیام‌ها، و سپس روی “بازیابی/ Restore ” ضربه بزنید.

وقتی دستگاه شما در حال انجام عملیات و راه اندازی است، برنامه Google One را باز کنید. ممکن است بخش ” Restore” در زیر بخش “پشتیبان گیری دستگاه/ Device Backup ” باشد. در صورت انجام، روی “بازیابی نسخه پشتیبان/ Restore Backup ” ضربه بزنید تا آغاز شود.

اگر کارت “بازیابی/ Restore ” را نمی‌بینید، روی “تنظیمات/ Settings ” در نوار ابزار برنامه کلیک کنید. در مرحله بعد، روی “بازیابی از نسخه پشتیبان خود/ Restore from Your Backup ” کلیک کرده و بر روی “تنظیمات ذخیره سازی/ Storage Settings ” ضربه بزنید.

در صفحه زیر، روی لینک “بازیابی/ Restore ” ضربه بزنید تا تمام تصاویر و فیلم‌های با کیفیت اصلی و همه رسانه‌های ارسال شده از طریق برنامه پیام رسان گوگل، ارسال شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها