آموزش

نحوه فعال کردن حالت تاریک در مایکروسافت اج

حالت تاریک (Dark Mode) در مایکروسافت اج Microsoft Edge  مرورگر جدید مبتنی بر Chromium فعال شده و در دسترس است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek ، مایکروسافت اج  یک تم تاریک دارد؛ اما برای بهره برداری از آن باید این قابلیت را در تنظیمات برنامه اج فعال کنید. حتی اگر تم تاریک ویندوز 10 را فعال کرده اید؛ مرورگر اج تا زمانی این قابلیت در خود مرورگر فعال نشود؛  تم تاریک را اعمال نخواهد کرد.

چگونه می توان تم تاریک را در مایکروسافت اج فعال کرد؟

برای فعال کردن تم تاریک در مرورگر جدید مایکروسافت اج مبتنی بر Chromium ، روی دکمه منو کلیک کرده و “تنظیمات/ Settings ” را انتخاب کنید.

بخش  ” Appearance ” را در سمت چپ صفحه تنظیمات انتخاب کنید.

روی کادر “Theme” در قسمت Customize browser کلیک کرده و گزینه “Dark” را انتخاب کنید.

به طور پیش فرض ، مرورگر اج روی  تم ” Light ” تنظیم شده است. همچنین می توانید گزینه “System default” را انتخاب کنید و تا مرورگر اج  گزینه تم ویندوز را که در برنامه تنظیمات انتخاب کرده اید، دنبال کند تا در صورتی که ویندوز به تم تاریک تغییر یافت تم مرورگر نیز تاریک شود.

نحوه اجرای حالت تاریک اجباری در همه وب سایت ها

وب سایت ها می توانند از تم تاریک مرورگر شما پیروی کنند ، اما تقریبا هیچ وب سایتی هنوز این کار را به درستی انجام نمی دهد.  اما مرورگر جدید مایکروسافت دارای یک قابلیت آزمایشی به نام force dark mode است که در بیشتر وب سایت هایی که با کروم باز می شوند اجرا خواهد شد.

برای فعال کردن آن ، “edge: // flags” را در نوار آدرس Edge تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

در کادر جستجو در بالای صفحه آزمایش ” Dark Mode” را جستجو کنید. روی کادر “Force Dark Mode for Contents Web” کلیک کرده و ” Enabled ” را انتخاب کنید.

در نهایت و پس از اتمام کار، روی ” Restart” کلیک کنید. مایکروسافت اج تمام پنجره های مرورگر شما را می بندد و دوباره آنها را باز می کند. شما برگه های باز خود را از دست نخواهید داد؛ اما بهتر است تمام اطلاعات وارد شده در این تب ها را ذخیره کنید.

مرورگر را دوباره باز کرده و تغییرات را مشاهده کنید. می توانید این گزینه را با بازگشت به صفحه Flags غیرفعال کنید، گزینه “Force Dark Mode for Contents Web” را روی ” Default ” تنظیم کنید و مجدداً اج را راه اندازی کنید.

نحوه فعالسازی تم تاریک در مایکروسافت اج کلاسیک

برای فعال کردن حالت تاریک در نسخه اصلی اج برای ویندوز 10 ، روی دکمه منو کلیک کرده و “تنظیمات/ Settings ” را انتخاب کنید.

روی کادر ” Choose a theme ” در نزدیکی بالای صفحه تنظیمات کلیک کنید و سپس گزینه ” Dark ” را انتخاب کنید.

در این مرحله مرورگر اج بلافاصله و چه از تم تاریک ویندوز 10 استفاده کنید یا نه، به تم تاریک تغییر می کند. می توانید به این بخش برگردید و هر زمان که بخواهید مرورگر اج را به حالت تم روشن برگردانید.

این تنظیمات کاملاً مستقل از طرح برنامه در تنظیمات ویندوز 10 است. به عنوان مثال ، شما می توانید با استفاده از حالت استاندارد تم روشن برای همه برنامه، از یک مرورگر اج با تم تاریک استفاده کنید.

چگونه تمام صفحات وب در مروگر اج را با تم تاریک اجرا کنیم؟

گزینه تم تاریک فقط رابط کاربری اج را تغییر می دهد ، نه وب سایت هایی که در اج مشاهده می کنید. برای اینکه صفحه های وب در نسخه کلاسیک مایکروسافت اج با تم تاریک اجرا شود، افزونه Turn Off the Lights در فروشگاه مایکروسافت را نصب کنید.

این افزونه در درجه اول برای تماشای فیلم ها در وب با پس زمینه تاریک در نظر گرفته شده است ، اما می تواند یک تم تاریک را برای هر صفحه وب اعمال کند.  این افزونه کمی شبیه به برنامه افزودنی Dark Reader برای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس عمل می کند.

پس از نصب این افزونه ، برای تنظیمات آن، روی فهرست/ menu > افزونه ها / Extensions > Turn Off the Lights > Options کلیک کنید.

به تب “حالت شب/ Night Mode ” بروید ، و سپس دکمه ” Show the night switch button below the web page to make the page dark or light ” را در زیر صفحه وب انتخاب کنید تا صفحه تاریک یا روشن شود که با انتخاب آن صفحه با تم تاریک اجرا خواهد شد.

علاوه بر این  می توانید گزینه ” Automatically go to Night Mode when a new web page is opened ” را به حالت خودکار فعال کنید تا همیشه از حالت شب به طور پیش فرض استفاده کنید.

گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها برای سفارسی سازی استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید سوئیچ Night Mode را فقط در ساعات شب ببینید و از آن استفاده کنید و در ساعات روز ظاهر نشود.

هنگام مشاهده یک صفحه وب، روی دکمه “حالت شب/ Night Mode ” در گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید تا سبک وب سایت به حالت تاریک یا روشن در بیاید.

اگردر آینده تصمیم گرفتید از حالت تاریک در وب سایت استفاده نکنید؛ به بخش menu بروید و سپس به Turn Off the Lights افزونه بروید و برنامه را حذف کرده و یا تم تاریک را غیرفعال نمایید.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

23 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش