آیا پارک های علم و فناوری تبدیل به نقطه امید کشور می شوند؟

0
318

کالاسودا – وزیر علوم گفت: حمایت از پارک های علم و فناوری یک بحث جدی و مستمر خواهد بود تا زمانی که این مراکز بتوانند منشا جوشش باشند.

به گزارش کالاسودا به نقل از خبرگزاری مهر، منصور غلامی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه امیرکبیر گفت: اگر دانشگاه ها نگرانی و مشکلی دارند نباید آن را به بیرون منتقل کنند چون افراد جامعه انتظار دارند که این مراکز باید مسائل و مشکلات را حل کنند و اگر ما خودمان مساله ایجاد کنیم باعث توسعه ناامیدی در کشور خواهیم شد.

وی افزود: تلاش ما این است که مجموعه آموزش عالی کشور آنطور که باید در سطح ملی حمایت کنیم.

 

جایگاه مجموعه ها در شرایط فعلی

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور باید به جایگاه مجموعه های علمی و پژوهشی توجه بیشتری داشته باشیم و حرکت ها برنامه محور باشد.

 

تلاش و فعالیت چند برابر

غلامی اظهار داشت: پارک های علم و فناوری فعالیت خود را به خوبی آغاز کرده اند و ارزیابی ها نشان می دهد فعالیت های آنها در سطح مطلوبی قرار داشته اما باید این فعالیت ها ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: پارک های علم و فناوری حلقه اتصال فناوری به بخش خصوصی و محصول هستند.

 

راهکارها در خصوص فعالیت ها و نوآوری

وزیر علوم اظهار داشت: در پارک های علم و فناوری زایش فکر و اندیشه صورت می گیرد و نباید در ستاد وزارت علوم به این مراکز چگونگی مدیریت دیکته شود بلکه باید در کنار آنها قرار بگیریم تا راهکارهای شکوفاسازی فعالیت های نوآوری در کشور شکل گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: حمایت از پارک های علم و فناوری یک بحث جدی و مستمر خواهد بود تا زمانی که این مراکز بتوانند منشا جوشش  باشند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که اقتدار و سرمایه ملی از منابع خام به سمت نیروی انسانی توسعه یافته منتقل شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها