نحوه پین کردن یک وب سایت به نوار وظیفه ویندوز 10 یا منوی استارت

0
1150

دسترسی سریع به وبسایت‌هایی که اغلب استفاده می‌شوند یا به خاطر سپردن آنها سخت است می‌تواند موجب صرفه جویی در وقت شما شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Howtogeek، چه از فایرفاکس یا از کروم یا اج استفاده می کنید، می‌توانید میانبر دسترسی سریع به سایت را در نوار وظیفه یا منوی استارت ویندوز 10 اضافه کنید. در زیر راهنمای این کار برای شما گردآوری شده است.

گوگل کروم

به وبسایتی که می‌خواهید پین کنید بروید. روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای کروم کلیک کنید، موس خود را روی More tools برده و روی Create shortcut کلیک کنید.

در منوی پاپ آپ، نام میانبر را به دلخواه تغییر داده و روی Create  کلیک کنید. با این کار به طور خودکار نمادی در دسکتاپ ویندوز شما ایجاد می‌شود.

به طور پیش فرض کروم صفحه وب را به عنوان یک برگه در یک پنجره معمولی مرورگر کروم باز می کند. می توانید گزینه “”Open as Window را تیک بزنید تا کروم هنگام کلیک روی میانبر ، صفحه را در پنجره خود و با آیکون نوار وظیفه خود باز کند.

از دسکتاپ خود روی میانبر کلیک راست کرده و Pin to start یا pin to taskbar را کلیک کنید. اکنون می‌توانید میانبر را در دسکتاپ خود حذف کنید.

فایرفاکس

میانبری برای فایرفاکس روی دسکتاپ خود ایجاد کنید. می‌توانید این کار را با تایپ کردن فایرفاکس در منوی استارت، کلیک راست روی آیکون و کلیک روی Open File Location انجام دهید.

در پنجره جدید File Explorer ، روی فایرفاکس  راست کلیک کرده و بر روی ” Create Shortcut” کلیک کنید. پنجره ای با این مضمون ظاهر می شود که :  Windows can’t create a shortcut here. Do you want the shortcut to be placed on the desktop instead . اکنون روی “Yes” کلیک کنید.

روی نماد جدید فایرفاکس در دسکتاپ خود راست کلیک کرده و روی “Properties” کلیک کنید. در قسمت “Target” ، آدرس کامل وب سایت مورد نظر خود را بعد از علامت نقل قول وارد کنید. در اینجا مثالی از فیلد “Target” وجود دارد:

“C: \ File Files (x86) \ Mozilla Firefox \ firefox.exe” https://www.howtogeek.com

روی OK” “کلیک کنید.

روی دسکتاپ خود روی میانبر کلیک راست کرده و Pin to start  یا pin to taskbar را کلیک کنید. اکنون می‌توانید میانبر را روی دسکتاپ خود حذف کنید.

مرورگر اج جدید

مرورگر جدید مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم نیز مانند گوگل کروم کار می کند. برای پین کردن هر وب سایت به نوار وظیفه ، کافی است منوی ” Settings and More” را باز کنید (Alt + F ، یا روی سه نقطه افقی در سمت راست بالای مرورگر خود کلیک کنید). موس خود را روی ” More tools” بگیرید و بر روی “”Pin to Taskbar کلیک کنید.

علاوه بر این ، Edge جدید دارای ویژگی جدید و دلپذیری با عنوان “راه اندازی Taskbar Pinning Wizard” است که می توانید درست در زیر “Pin to Taskbar” را مشاهده کنید. روی این کلیک کنید ، و Edge شما را از طریق یک فهرست کوتاه راهنمایی می کند که به شما امکان می دهد محبوب ترین وب سایت ها و برنامه های وب مایکروسافت را در نوار وظیفه خود پین کنید.

اج کلاسیک

می توانید صفحات سایت را در نوار وظیفه یا منوی Start در نسخه اصلی Microsoft Edge همراه با ویندوز 10 قرار دارد پین کنید.

به وب سایتی بروید که می خواهید ان را در نوار وظیفه خود پین کنید. روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای اج خود کلیک کنید و روی Pin This Page to Taskbar “”کلیک کنید. اکنون می توانید میانبر را در دسک تاپ خود حذف کنید.

به وب سایتی بروید که می خواهید به منوی استارت پین کنید. روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای اج کلیک کنید ، موس خود را روی ” More Tools” بگیرید و روی ” Pin This Page to Start” کلیک کنید. اکنون می توانید میانبر را در دسکتاپ خود حذف کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها