نخستین مودم ۵G دنیا توسط هوآوی رونمایی شد

0
2789
رونمایی،مودم،هوآوی

کالاسودا – هواوی در نمایشگاه جهانی بارسلون از اولین مودم ۵G دنیا، که نخستین مودم نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G رونمایی کرد.

خبرهای بسیاری در گوشه و کنار دنیا در خصوص نسل جدید اینترنت منتشر شده است و هوآوی اولین شرکتی است که کوشیده  این نسل جدید از اینترنت را در مودمهای خود اجرایی کند.

یکی از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G ، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت ۵G  را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره ‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

تراشه Huawei Balong 5G01 این مودم، اولین تراشه ای است که از استاندارد جدید ۳GPP برای شبکه های ۵G پشتیبانی میکند و قادر به دانلود اطلاعات با سرعت ۲.۳ گیگابایت بر ثانیه است و با تمامی باندهای فرکانس نسل پنجم ارتباطات نظیر MMW و طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز نیز سازگار است.

 انرژی لازم برای این مودم که از POE پشتیبانی می ‌کند، از طریق کابل اترنت تامین می ‌شود. در حال حاضر دیگر جزئیات از قبیل زمان عرضه یا قیمت این دستگاه منتشر شده است.