نرم افزار، پاشنه‌ی آشیل گوشی‌های سامسونگ

0
116

بدون شک سامسونگ بهترین سخت افزارهای اندروید را تولید می‌کند، اما نرم افزار، نقطه ضعف آن است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، البته این بررسی نسبی است و ممکن است از نظر برخی، طراحی نرم افزار سامسونگ عالی باشد. حتی اگر رابط کاربری One UI را دوست داشته باشید، ممکن است مواردی را پیدا کنید که با ما موافق باشید.

نرم افزار، نقطه ضعف گوشی‌های سامسونگ

بیکسبی

بیکسبی، دستیار مجازی سامسونگ محصول بسیار عجیبی است. از یک طرف، به نظر می‌رسد که سامسونگ واقعاً می‌خواهد بیکسی مفید باشد، اما از جهات دیگر، طوری عمل می‌کند که انگار وجود ندارد. متأسفانه دستگاه‌های گلکسی یکی از حوزه‌هایی هستند که سامسونگ در آن به شدت بیکسبی را تحت فشار قرار می‌دهد.

این دستیار صوتی در مقایسه با Google Assistant که قبلاً در دستگاه‌های گلکسی قرار داده شده بود، خوب نیست.

اپلیکیشن های تکراری سامسونگ و گوگل

مشکل نرم افزاری سامسونگ فراتر از بیکسبی است.

هنگامی که برای اولین بار یک گوشی سامسونگ را روشن می‌کنید، با تعدادی برنامه تکراری مواجه خواهید شد.

  • تقویم گوگل / تقویم سامسونگ
  • گوگل کروم / اینترنت سامسونگ
  • Google Photos / گالری سامسونگ
  • Google Find My Device / Samsung Find My Mobile
  • فروشگاه Google Play / فروشگاه گلکسی

برخی از برنامه‌های گوگل را می‌توان حذف نصب کرد؛ اما برنامه‌های سامسونگ را نمی‌توانید حذف کنید. بنابراین شما دو ورژن از یک برنامه را دارید که نمی‌توانید اپ های سامسونگ را حذف کنید.

ویژگی‌های متعدد سامسونگ

آخرین چیزی که در مورد نرم افزار سامسونگ آزار دهنده است ویژگی‌های آن‌ها است. اشتباه نکنید، قابلیت‌های واقعاً مفیدی وجود دارد که فقط می‌توانید با دستگاه‌های Samsung Galaxy انجام دهید. با این حال، این ویژگی ها بسیار زیاد و گیج کننده هستند.

تقریباً بیشتر کاربران از این ویژگی‌ها بدون اطلاع هستند.

پنل‌های لبه، میان‌برهای رسانه، حالت کودکان، ساخت GIF، جستجوی سراسری، سامسونگ فری، حالت آسان و ویژگی‌های دیگری وجود دارند که ممکن است شما از آن بی خبر باشید.

برخی از افراد از این سیل عظیم ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند قدردانی می‌کنند. اما از نظر ما زیاد است و برای پیدا کردن یک چیز باید از میان قابلیت‌های زیادی عبور کنید.

سامسونگ در تلاش است تا با One UI کارهای زیادی انجام دهد. سبک طراحی خاص سامسونگ قابل تقدیر است؛ اما تعداد این ویژگی‌ها و برنامه‌های تکراری غیر ضروری آزار دهنده هستند.

سامسونگ می‌خواهد این حس را در شما القا کند که شما از یک محصول سامسونگ استفاده می‌کنید؛ نه گوگل.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها